Betalen & geldzaken

Betaalmogelijkheden

iDEAL
Bij wehkamp.nl kun je betalen met iDEAL. Kies je voor deze betaalwijze, dan betaal je het gevraagde bedrag online via je eigen bank. Het bedrag wordt direct van je rekening afgeschreven. wehkamp.nl ontvangt van jouw bank bericht dat de bestelling is betaald. Groot voordeel van betalen met iDEAL is, dat we alle voorradige artikelen direct aan je leveren.
 
Je kunt betalen met iDEAL als je gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank en Triodos Bank.
 
Mocht je besluiten de bestelling - of een deel hiervan - te annuleren of terug te sturen, dan storten wij jouw tegoed binnen 5 werkdagen aan je terug.

Balansrekening
Bij wehkamp.nl kun je betalen met de wehkamp.nl Balansrekening. Kies je voor deze betaalwijze, dan bepaal je grotendeels zelf het tempo waarin je betaalt. Zo kun je het gevraagde bedrag in één keer achteraf of gespreid betalen.

Groot voordeel hiervan is dat je naast betaalgemak mogelijk gebruik kunt maken van de service bijpinnen, waarmee je vanaf 150.- euro geld kunt bestellen. En je profiteert van exclusieve voordelen.

Nog geen wehkamp.nl Balansrekening? Kies in de winkelwagen voor 'gespreid betalen met de balansrekening'. Je kunt ook op Mijn wehkamp.nl onder betaalvoorkeuren jouw Balansrekening openen.

Lees hier meer over de wehkamp.nl Balansrekening.

Acceptgiro
Bij wehkamp.nl kun je betalen met Acceptgiro. Kies je voor deze betaalwijze, dan betaal je in één keer na ontvangst van je bestelling. Groot voordeel is dat je pas betaalt als je zeker weet dat je de bestelling wilt behouden.

De betaling kun je voldoen met de bijgeleverde acceptgiro of via internetbankieren. Onder betalen op Mijn wehkamp.nl kun je de betaling ook eenvoudig doen via iDEAL. Wil je bij nader inzien liever gespreid betalen? Open dan een wehkamp.nl Balansrekening. Je openstaande rekening wordt automatisch verrekend.

Verplichte vooruitbetaling
In sommige gevallen vragen wij om een vooruitbetaling. Is dit het geval, dan informeren we jou hierover in de winkelwagen. Of wij je om een vooruitbetaling vragen, hangt af van jouw individuele situatie, bijvoorbeeld van de waarde van je bestelling of hoe lang je al klant bent.

Bij een verplichte vooruitbetaling krijg je de keuze om te betalen met iDEAL of acceptgiro. Kies je voor iDEAL, dan wordt je bestelling direct verwerkt. Kies je voor acceptgiro, houd er dan rekening mee dat je bestelling pas wordt vrijgegeven zodra de betaling bij ons binnen is. Wij reserveren de bestelde artikelen tot die tijd niet.

wehkamp.nl Balansrekening

Betalen
Met de wehkamp.nl Balansrekening betaal je in je eigen tempo. Je bepaalt grotendeels zelf of je in één keer achteraf of gespreid betaalt na ontvangt van je bestelling.
 
Lees hier meer over (gespreid) betalen.

Bijpinnen
Met de wehkamp.nl Balansrekening kun je vanaf 150.- euro geld bestellen. Je regelt alles online. Zo weet je direct hoeveel geld je kunt bestellen en wordt je geldbedrag na goedkeuring op je privérekening gestort.
 
Lees hier meer over bijpinnen.

Exclusief voordeel
 
Met de wehkamp.nl balansrekening profiteer je van exclusief voordeel! Zo verrassen wij
je met leuke acties en kortingen op wisselende assortimentsonderdelen.
 
Bekijk hier alle exclusieve voordelen.

Saldozeker
Met wehkamp.nl Saldozeker kun je je openstaande saldo van de wehkamp.nl Balansrekening verzekeren. Je openstaande saldo wordt afgelost als je werkloos wordt, arbeidsongeschikt raakt of overlijdt. Je eventuele partner kan je gratis meeverzekeren.
De totale kosten voor wehkamp.nl Saldozeker zijn 1% per maand van het openstaande saldo van je Balansrekening (bestaande uit 0,4% premiebijdrage en 0,6% servicekosten).
 
Wil je ook met een veilig gevoel gespreid betalen met de je Balansrekening? Vraag dan eenvoudig wehkamp.nl Saldozeker aan.
 
Dien hier een Saldozeker claim in.
 
Lees hier meer over Saldozeker.

Zo werkt het
Openen en stopzetten
Nog geen wehkamp.nl Balansrekening? Kies in de winkelwagen voor 'gespreid betalen met de Balansrekening' of wijzig je betaalwijze op Mijn wehkamp.nl onder betaalvoorkeuren.
 
Bij het openen van je Balansrekening of het verhogen van je kredietlimiet stellen we je mogelijk enkele vragen over jouw persoonlijke situatie en informeren wij je over de duur van de overeenkomst en kosten van het krediet.
 
Je kunt de wehkamp.nl Balansrekening stopzetten wanneer je wilt. Los je eventuele openstaande saldo volledig af en wijzig je betaalvoorkeur op Mijn wehkamp.nl onder betaalvoorkeuren van 'gespreid betalen met de wehkamp.nl Balansrekening' naar 'in één keer betalen'.
 
Kosten
Je bepaalt zelf het tempo waarin je jouw aankopen betaalt. Je kunt in één keer achteraf (gratis) of gespreid betalen (15% kredietvergoeding). Wij vragen je minimaal 2% per maand van je openstaande saldo te betalen, met een minimum van 8.- euro per maand.

Totale Kredietbedrag / Contante waarde
Duur van de overeenkomst (indicatie)
Debetrentevoet / jaarlijks kostenpercentage
(variabel %)
Je betaalt per maand
Slottermijn
Totaal te betalen bedrag
€ 250
0 mnd
0%
€ 250
€ 0.-
€ 250,00
€ 250
40 mnd
15%
€ 8
€ 1,12
€ 313,12

Overeenkomst
wehkamp.nl houdt van helderheid. De wettelijk voorgeschreven 'Standaardinformatie inzake consumptief krediet' is al in je bezit of wordt je aangeboden bij de stap 'betalen' in de winkelwagen. Als je (voor de eerste keer) met de wehkamp.nl Balansrekening betaalt, krijg je voor je eigen administratie (digitaal) een overeenkomst toegestuurd waarin de rechten en plichten van jou en wehkamp.nl staan beschreven. Je overeenkomst kun je altijd inzien en wijzingen onder overeenkomst op Mijn wehkamp.nl.
 
Koopruimte
Bij de Balansrekening krijg je een persoonlijke koopruimte. Je koopruimte geeft aan voor welk bedrag je bij wehkamp.nl kunt bestellen. In sommige gevallen worden er vragen gesteld over jouw inkomen en persoonlijke financiële situatie. Op basis van jouw antwoorden, een BKR toets en creditscoringssysteem, wordt een limiet bepaald.
 
Bureau Krediet Registratie
De kredietlimiet van de wehkamp.nl Balansrekening wordt bij het BKR gemeld. Melding vindt alleen plaats nadat je openstaande saldo gedurende twee maanden achtereen 500.- euro of meer bedraagt en bij betalingsachterstanden van meer dan 2 maanden. Afmelding vindt plaats zodra je openstaande saldo minder dan 250.- euro bedraagt.

Mijn betaalzaken regelen

Mijn wehkamp.nl
Via Mijn wehkamp.nl regel je al jouw betaalzaken online. Je kunt hier je administratie en rekeningoverzichten bekijken, betalen met iDEAL, je persoonlijke koopruimte inzien en je betaalvoorkeuren wijzigen.
 
Heb je een wehkamp.nl Balansrekening? Dan kun je via Mijn wehkamp.nl ook een automatische incasso-opdracht geven of stopzetten. Als je ons opdracht hebt gegeven het verschuldigde bedrag via automatische incasso van je rekening af te schrijven, dan vindt dit ongeveer 7 dagen na de datum van het laatste rekeningoverzicht plaats. De precieze datum van de incasso staat op het betreffende rekeningoverzicht. Als deze incasso niet lukt, dan proberen wij 10 dagen later opnieuw te incasseren.
Het incassant ID waarmee wij incasseren is NL79WEH050253590000. Het betalingskenmerk is gelijk aan je klantnummer. 

Via Mijn wehkamp.nl kun je ook het je termijnbedrag instellen of je overeenkomst raadplegen en desgewenst wijzigen.
 
Betaalgegevens wehkamp.nl
Wil je een betaling doen en heb je geen acceptgiro bij de hand? Onder betalen op Mijn wehkamp.nl kun je je openstaande rekening eenvoudig voldoen via iDEAL. Je kunt je openstaande saldo ook voldoen met internetbankieren (IBAN-nummer NL-08-ING-B-0000966966).
 
Als je een vooruitbetaling doet om een bestelling te kunnen ontvangen, dan vragen wij het bedrag over te maken naar IBAN-nummer NL-25-ING-B-0000809811.
 
Vermeld bij eigen betalingen altijd je klantnummer bij het betaalkenmerk en maak het bedrag over t.a.v. Wehkamp Finance BV te Zwolle. 
 
Betalen vanuit het buitenland
Betalen vanuit het buitenland is mogelijk. Vermeld altijd je klantnummer bij het betalingskenmerk.
Gebruik voor buitenlandoverboekingen:

  • IBAN-nummer: NL-78-ING-B- 0656 917148
  • SWIFT-code: ING-B-NL 2A

Waardebon/cadeaubon inwisselen

Zo werkt het
Je kunt de code van je wehkamp.nl waardebon, cadeaubon of kortingsbon invullen bij de stap 'betalen' in de winkelmand. Na het invullen van de code, krijg je de gelegenheid meer bonnen te verzilveren (mits toegestaan). Het bedrag van de bon(nen) wordt direct verwerkt. 

Na afronding van de bestelling, ontvang je een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Hierin wordt/worden ook de verzilverde bon(nen) en het bedrag vermeld. Onder Mijn administratie op Mijn wehkamp.nl zie je direct dat de waardebon verzilverd is.

Als het bedrag van je bestelling hoger is dan het bedrag van de waardebon of cadeaubon, brengen wij het resterende bedrag in rekening. Als er een tegoed ontstaat door het verzilveren van een waardebon, wordt dit automatisch verrekend met de volgende bestelling. Als je een cadeaubon niet helemaal verzilvert, blijft het resterende saldo op je cadeaubon staan.

Geldigheid en voorwaarden
Op de waardebon vermelden wij of er één of meer per bestelling ingewisseld kunnen worden en aan welke voorwaarden je verder moet voldoen. Ook de geldigheidsdatum staat op de bon. Na deze datum is de waardebon niet meer in te wisselen. Voor cadeaubonnen geldt dat je de geldigheidsduur en het saldo kunt nakijken via de saldochecker.

wehkamp.nl waardebonnen en cadeaubonnen zijn geldig in combinatie met kortingsacties en aanbiedingen. Je kunt wehkamp.nl waardebonnen niet gebruiken voor de aanschaf van boeken. Cadeaubonnen kun je wel verzilveren als je boeken wilt kopen op wehkamp.nl.

Waardebonnen en cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor contanten.
Voor de wehkamp.nl waardebon en cadeaubon gelden de algemene voorwaarden van wehkamp.nl.
 
Gaat er iets mis?
Lukt het niet om een bon te verzilveren, controleer dan:

  • onder Mijn administratie of het bedrag niet toch al verwerkt is;
  • of je de code correct hebt ingevuld;
  • of de bon niet eerder is ingeleverd;
  • of er geen bepaalde voorwaarden zijn (deze staan op de bon);
  • of de bon nog geldig is.

Als je de combinatie van je klantnummer en de boncode drie keer verkeerd hebt ingetoetst, dan wordt jouw account tijdelijk geblokkeerd voor het verzilveren van waardebonnen en cadeaubonnen. Je kunt het de volgende dag opnieuw proberen.
 
Lukt het niet om een cadeau- of waardebon te verzilveren, neem dan contact op met onze klantenservice en vergeet niet de code en je klantnummer te vermelden.