Betalen & geldzaken

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Let op! Geld lenen kost geld.

Bij wehkamp heb je veel betaalmogelijkheden: via iDEAL, met een wehkamp balansrekening, of met creditcard. Je kunt vooraf betalen , maar ook achteraf of gespreid. Tijdens het afrekenen in de kassa zie je welke opties voor jou gelden. In de kassa kun je ook kortingscodes en cadeaubonnen verzilveren.

Wat je ook kiest, je ontvangt altijd per zending een factuur. Op de factuur staat welke betaaloptie je voor die bestelling hebt gekozen.

Voor de duidelijkheid zetten we alles over betalen bij wehkamp voor jouw op een rijtje.

Betalen via de balansrekening
Kies je voor betalen met een wehkamp balansrekening, dan bepaal je grotendeels zelf het tempo waarin je betaalt. Wij bepalen de minimaal te betalen termijn, maar je kunt ook in 1 keer, of over bijvoorbeeld 3 of 4 keer gespreid betalen. Wil je alles weten over de balansrekening, neem dan eens een kijkje op onze speciale informatiepagina.

Je betaalt je minimale maandelijkse termijn (of het bedrag dat je zelf kiest) via je  'Rekeningoverzicht' onder 'Mijn betaalgemak'. Je kunt er ook voor kiezen om via automatische incasso te betalen. Dat regel je zelf onder 'Mijn gegevens'.

Vooraf betalen (voorafgaande aan de bezorging)
Uiteraard kun je er ook voor kiezen om je bestelling vooraf te betalen. Dit kan bijvoorbeeld via iDEAL. Voordeel is dat je altijd meteen je bestelling (indien voorradig) krijgt. Retourneer je jouw bestelling, dan storten wij de betaling binnen 2 werkdagen na retourboeking in onze administratie terug.

Achteraf betalen (na ontvangst van je bestelling)
Als je deze optie aangeboden krijgt in de kassa, kun je hier ook voor kiezen. Je betaalt dan alleen wat je van je bestelling houdt.

Betalen van je openstaande factuur doe je via 'Mijn facturen' onder 'Mijn betaalgemak'.

Creditcard
Je kunt er ook voor kiezen om met de creditcard Visa of Mastercard te betalen. Je creditcard gegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij wehkamp veilig.

  • Plaats je bestelling en kies voor betalen met creditcard
  • Vul je creditcardnummer, de vervaldatum en de CID/CVC code in. Deze code wordt gebruikt ter verificatie en staat meestal op de achterzijde van de creditcard.
  • De gegevens worden naar de creditcardmaatschappij verstuurd.
  • In veel gevallen moet je de betaling verifiëren met 3D Secure (Mastercard) of Verified by Visa. Dit zijn beveiligingsmaatregelen voor het betalen via internet. Met 3D Secure (Mastercard) en Verified by Visa doe je je internetaankopen met een extra wachtwoord.
  • Zodra de transactie is geautoriseerd ontvang je hierover bericht en wordt je bestelling (mits voorradig) verzonden.
  • In veel gevallen wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven (raadpleeg voor meer informatie je creditcardmaatschappij). Mocht je besluiten de bestelling - of een deel hiervan - te annuleren of terug te sturen, dan ontvang je het tegoed weer terug op je creditcard. Je krijgt van ons een e-mail als we opdracht tot terugbetaling hebben gedaan. Meestal is de terugbetaling binnen 6 weken zichtbaar op je overzicht.

Vooruitbetaling

In sommige gevallen vragen wij om een vooruitbetaling. Is dit het geval, dan informeren we je hierover in de kassa. Of wij om een vooruitbetaling vragen, hangt af van je individuele situatie, bijvoorbeeld van de waarde van je bestelling of hoe lang je klant bent. Wil je meer weten over vooruitbetalen en accept e-mail kijk dan eens bij de veelgestelde vragen.

Betaling niet verwerkt?

Een betaling wordt bij ons binnen 2 werkdagen in je administratie verwerkt. Als je denkt dat je betaling niet verwerkt is, kijk dan eerst onder 'Mijn betalingen' of het daar zichtbaar is.

Mocht jouw betaling daar niet bij staan, stuur dan een betaalbewijs (copie bankafschrift) naar wehkamp, antwoordnummer 1600, 8000 XH Zwolle. Je kunt natuurlijk ook de gegevens inscannen en per e-mail naar ons toesturen.

Met dit bewijs kunnen wij doorgaans jouw betaling wel terug vinden.

Hoe snel wordt terugbetaald?

Als je door een retour een terugbetaling verwacht, dan storten wij dat binnen 2 werkdagen na retourverwerking in onze administratie aan je terug. In alle andere gevallen kun je ervan uitgaan dat de terugbetaling binnen 5 werkdagen na ontstaan van het tegoed terug betaald is.

Betaalvoorkeur wijzigen?

Je kunt op Mijn wehkamp bij Mijn betaalvoorkeuren aangeven of je met de wehkamp Balansrekening wilt betalen of met acceptgiro. Verder kun je er je automatische betaalopdracht afgeven of stopzetten. Als je gespreid betaalt met de wehkamp Balansrekening, kun je er het door jou gewenste termijnbedrag per maand opgeven.

Kortingscode of cadeaubon gebruiken?

Zo werkt het
Je vult de kortingscode of de code van de cadeaubon in bij de stap 'betalen' in de kassa.

Kortingscode
Bij elke kortingscode horen spelregels, die staan vermeld bij de actie. Voldoe je niet aan één of meerdere spelregels, dan wordt de korting niet verrekend. Als je wel aan alle voorwaarden voldoet, wordt het bedrag van de korting (naar verhouding) verrekend in de prijs van de artikelen, die in de winkelmand liggen. Direct nadat je op 'verzilveren' klikt, zie je onder 'specificatie' of en hoe de korting is verrekend.

Na afronding van je bestelling ontvang je een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Hierin worden de nettoprijzen per artikel getoond inclusief de verrekende korting door het verzilveren van de code. Op Mijn wehkamp bij mijn bestelling zie je ook de nettoprijs per artikel.

Stuur je een artikel retour of annuleer je (een deel van) de bestelling dan vervalt de korting voor dat artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de hele korting.

Cadeaubonnen
De wehkamp cadeaubon verzilver je in de kassa. Het bedrag van een cadeaubon is als totaal kortingsbedrag zichtbaar in de kassa. Na het verzilveren van de code, krijg je de gelegenheid meer codes in te vullen. Je kunt dus meerdere cadeaubonnen gebruiken per bestelling.
 
Als het bedrag van je bestelling hoger is dan het bedrag van de cadeaubon, dan betaal je in de kassa het resterende bedrag op andere wijze. Als je een cadeaubon niet helemaal verzilvert, blijft het resterende saldo op je cadeaubon staan. De geldigheidsduur en het saldo kun je nakijken via de saldochecker. Stuur je een artikel terug die je met een cadeaubon betaald hebt, dan krijg je dat bedrag terug in de vorm van een cadeaubon, die we voor gebruik weer voor je klaarzetten op Mijn wehkamp onder 'mijn tegoeden'.

Je kunt een cadeaubon niet inwisselen voor geld of laten bijschrijven op je saldo.

Vergeten de code te verzilveren?

De kortingscode en cadeauboncode zijn alleen maar te verzilveren via de kassa van internet, dus niet via het contactcenter.

Ben je vergeten de kortingscode te verzilveren, dan kun je deze alleen maar bij een nieuwe bestelling tijdens de looptijd van de betreffende actie gebruiken. Is de looptijd voorbij? Gelukkig hebben we heel regelmatig acties met weer nieuwe kortingscodes.

Ben je vergeten de cadeaubon te verzilveren, dan is dat meestal geen probleem. De geldigheid van de cadeaubon is zeker 1 jaar.

 

Wat is het rekeningnummer?

Je kunt ook betalen via Internetbankieren:IBAN-nummer NL-08-ING-B-0000966966. Vermeld dan wel je klantummer bij de omschrijving.

 

Betalen vanuit het buitenland

Vanuit het buitenland een betaling doen, is geen probleem.
Vermeld altijd je klantnummer bij de omschrijving. Gebruik voor buitenlandoverboekingen:

- IBAN-nummer: NL-08-ING-B-0000966966
- SWIFT-code: ING-B-NL 2A