Betalen & geldzaken

Betaalgemak

Betalen bij wehkamp

Hoe betaal ik dat leuke zwarte jurkje, die stoere stappers of mijn nieuwe koffiemachine. Bij wehkamp hebben we veel betaalmogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld betalen met een balansrekening, betalen via iDEAL of achteraf betalen.

Bij het afrekenen in de kassa zie je welke opties voor jou gelden. En daar kun je ook je cadeaubonnen of je kortingscode verzilveren. Voor de duidelijkheid zetten we alles over betalen bij wehkamp voor je op een rijtje.

Betaalmogelijkheden

Let op! Geld lenen kost geld.

wehkamp balansrekening
Kies je voor betalen met een wehkamp balansrekening, dan kies je voor veel voordelen. Je bepaalt bijvoorbeeld grotendeels zelf het tempo waarin je betaalt. Wij bepalen de minimaal te betalen termijn, maar je kunt ook over bijvoorbeeld 3 of 4 keer gespreid betalen. Wil je alles weten over de balansrekening, neem dan eens een kijkje op onze speciale informatiepagina.

Je kunt ook direct gaan naar:

Hoe werkt het als je kiest voor betalen via de wehkamp balansrekening?
Voor elke bestelling ontvang je een factuur, die we al klaar zetten op Mijn wehkamp onder Mijn facturen. Daarop zie je dat je ervoor gekozen hebt om deze bestelling te betalen via de Balansrekening. Betalen van je openstaand saldo doe je dan ook via de balansrekening onder Mijn betaalgemak.

Contante betaling
Vooraf aan de bezorging. Uiteraard kun je ook kiezen om je bestelling vooraf te betalen, dit kan bijvoorbeeld via iDEAL. Voordeel is dat je altijd meteen je bestelling krijgt, als het op voorraad is. Retourneer je jouw bestelling, dan storten we je betaling binnen 2 dagen terug.

Achteraf betalen na ontvangst.
Als je deze optie aangeboden krijgt in de kassa, kun je hier ook voor kiezen. In dat geval betaal je wat je van je bestelling houdt.

Hoe werkt het als je gekozen hebt voor contante betaling?
Voor elk pakje ontvang je een factuur die we al klaarzetten op Mijn wehkamp onder Mijn facturen. Op die factuur staat dat je de levering via iDEAL hebt betaald, of ervoor gekozen hebt om alles in een keer achteraf te betalen. Betalen van je openstaand saldo doe je natuurlijk ook via Mijn wehkamp bij Mijn facturen.

Vooruitbetaling
In sommige gevallen vragen wij om een vooruitbetaling. Is dit het geval, dan informeren we je hierover in de kassa. Of wij om een vooruitbetaling vragen, hangt af van je individuele situatie, bijvoorbeeld van de waarde van je bestelling of hoe lang je klant bent. Wil je meer weten over vooruitbetalen en accept e-mail kijk dan eens bij de veelgestelde vragen.

Creditcard
Je kunt er ook voor kiezen om met de creditcard Visa of Mastercard te betalen. Je creditcard gegevens worden versleuteld via de SSL-methode. Door deze hoge veiligheidsstandaard is het kopen met een creditcard bij wehkamp veilig.

  • Plaats je bestelling en kies voor betalen met creditcard
  • Vul je creditcardnummer, de vervaldatum en de CID/CVC code in. Deze code wordt gebruikt ter verificatie en staat meestal op de achterzijde van de creditcard.
  • De gegevens worden naar de creditcardmaatschappij verstuurd.
  • In veel gevallen moet je de betaling verifiëren met 3D Secure (Mastercard) of Verified by Visa. Dit zijn beveiligingsmaatregelen voor het betalen via internet. Met 3D Secure (Mastercard) en Verified by Visa doe je je internetaankopen met een extra wachtwoord.
  • Wanneer de transactie is geautoriseerd ontvang je hierover bericht en wordt je bestelling (mits voorradig) verzonden.
  • In veel gevallen wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven (raadpleeg voor meer informatie je creditcardmaatschappij). Mocht je besluiten de bestelling - of een deel hiervan - te annuleren of terug te sturen, dan ontvang je het tegoed weer terug op je creditcard. Je krijgt van ons een e-mail als we opdracht tot terugbetaling hebben gedaan. Meestal is de terugbetaling binnen 6 weken zichtbaar op je overzicht.

Mijn betaalzaken regelen: doe-het-zelf
Handig! Je regelt al jouw betaalzaken zelf viaMijn wehkamp online. Via mijn wehkamp kun je bijvoorbeeld facturen betalen, betaalvoorkeur wijzigen en een automatische incasso regelen. Weet je niet meer hoe te betalen, dan kan je online je facturen voldoen. Eigenlijk kun je via Mijn wehkamp al heel veel zelf zien en doen.

Betaalgegevens wehkamp.nl

Betaalgegevens wehkamp
Wil je een betaling doen en heb je geen acceptgiro bij de hand? Onder betalen bij wehkamp kun je je openstaande rekening eenvoudig voldoen via iDEAL. Je kunt je openstaande saldo ook voldoen met internetbankieren (IBAN-nummer NL-08-ING-B-0000966966). Vermeld dan wel je klantnummer bij de omschrijving.

Betalen vanuit het buitenland (betalen via buitenland/via binnenland)
Vanuit het buitenland een betaling doen, geen probleem.
Vermeld altijd je klantnummer bij de omschrijving. Gebruik voor buitenlandoverboekingen:

- IBAN-nummer: NL-08-ING-B-0000966966
- SWIFT-code: ING-B-NL 2A

Kortingscode of cadeaubon verzilveren

Fijn je krijgt een cadeaubon of ontvangt een kortingscode. Altijd leuk, maar hoe werkt het eigenlijk?

Zo werkt het
Je vult de kortingscode of de code van de cadeaubon in bij de stap 'betalen' in de kassa.

Kortingscode
Bij elke kortingscode horen spelregels, die staan vermeld bij de actie. Voldoe je niet aan één of meerdere spelregels, dan wordt de korting niet verrekend. Als je wel aan alle voorwaarden voldoet, wordt het bedrag van de korting (naar verhouding) verrekend in de prijs van de artikelen, die in de winkelmand liggen. Direct nadat je op 'verzilveren' klikt, zie je onder 'specificatie' of en hoe de korting is verrekend.

Na afronding van je bestelling ontvang je een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Hierin worden de nettoprijzen per artikel getoond inclusief de verrekende korting door het verzilveren van de code. Op Mijn wehkamp bij mijn bestelling zie je ook de nettoprijs per artikel.

Stuur je een artikel retour of annuleer je (een deel van) de bestelling dan vervalt de korting voor dat artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de hele korting.

Cadeaubonnen
De wehkamp cadeaubon verzilver je in de kassa. Het bedrag van een cadeaubon is als totaal kortingsbedrag zichtbaar in de kassa. Na het verzilveren van de code, krijg je de gelegenheid meer codes in te vullen. Je kunt dus meerdere cadeaubonnen gebruiken per bestelling.
 
Als het bedrag van je bestelling hoger is dan het bedrag van de cadeaubon, dan betaal je in de kassa het resterende bedrag op andere wijze. Als je een cadeaubon niet helemaal verzilvert, blijft het resterende saldo op je cadeaubon staan. De geldigheidsduur en het saldo kun je nakijken via de saldochecker. Stuur je een artikel terug die je met een cadeaubon betaald hebt, dan krijg je dat bedrag terug in de vorm van een cadeaubon, die we voor gebruik weer voor je klaarzetten op Mijn wehkamp.nl onder mijn tegoeden.

Je kunt een cadeaubon niet inwisselen voor geld of laten bijschrijven op je saldo.