Retourneren

Zichttermijn & retourregels

Voor je wehkamp.nl bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.

Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden. 
 
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het  retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • als het artikel compleet is
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.

Sommige artikelen kun je niet retourneren. Het gaat dan om:

  • producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast
  • artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
  • audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Ook als je gebruikmaakt van een van de onderstaande extra services van wehkamp.nl, kun je het artikel niet meer retourneren.

  • Het verlengen van de aan-/afvoerslang.
  • De deurdraairichting van een koelkast laten veranderen (mits dit een standaardmogelijkheid van de koelkast is).
  • Het inbouwen van inbouwapparatuur (alleen mogelijk als dit bij de productinformatie vermeld wordt)

Retourafspraak

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:

  • Voeg altijd de retourbon bij het pakket.
  • Stuur je meer dan één pakje terug en heb je maar één retourbon, voeg dan bij de andere pakketten een brief met daarop je naam, adres en klantnummer.
  • Bij een 'hangend vervoer'-artikel: bevestig de retourbon stevig aan de plastic beschermhoes.
  • Op artikelen die je retourneert aan wehkamp.nl hoef je geen adres te vermelden. De ophaaldienst weet waar de artikelen naartoe moeten. Geef je je pakket af bij DHL dan is vermelden dat het pakket naar wehkamp.nl terug moet voldoende (ook als je de originele zak niet meer hebt).

Zelf wegbrengen - DHL Servicepoint
De meeste kleinere artikelen kun je afgeven bij een DHL Servicepoint. Als je tijdens het bestellen de mogelijkheid kreeg de artikelen zelf af te halen, dan kun je de artikelen ook via DHL retourneren. Je hoeft hiervoor van tevoren geen afspraak te maken.

Kleine artikelen
Wil je kleine artikelen liever thuis laten ophalen, dan geef je onder Retour doorgeven op Mijn wehkamp.nl aan op welke datum en op welk dagdeel je de bestelling wilt laten ophalen. 

Ben je onverwacht niet thuis wanneer onze ophaaldienst komt? Zij laten een bericht achter met informatie over de vervolgafspraak.

Grote artikelen
Grote artikelen kunnen van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur worden opgehaald. Onder Retour doorgeven op Mijn wehkamp.nl geef je aan op welke datum je de bestelling wilt laten ophalen.

Op de avond voor de ophaaldatum of uiterlijk om 8.00 uur op de dag zelf, ontvang je bericht over het tijdstip waarop jouw retourzending wordt opgehaald.  Je vindt deze informatie vanaf dat moment ook onder Openstaande retourafspraken op Mijn wehkamp.nl.

Ben je onverwacht niet thuis wanneer onze ophaaldienst komt? We vragen je hierover zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat de vrachtwagen niet voor niets rijdt.

Directe levering door de fabrikant
Artikelen die rechtstreeks door de fabrikant zijn geleverd (zoals zonnebanken, grote fitnessapparaten en Amerikaanse koelkasten), moeten opgehaald worden door de fabrikant. Omdat je hiervoor online geen afspraak kunt maken, kun je het beste contact met ons opnemen voor het maken van een afspraak.

Kleinere artikelen die rechtstreeks vanuit de fabrikant worden verstuurd (zoals boeken en behang), kun je het eenvoudigst retourneren door ze naar een DHL Servicepoint te brengen.

Gratis retourneren

Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen gratis retourneren mits je aan de spelregels voldoet. Als je de gehele bestelling retourneert, worden de in rekening gebrachte verzendkosten gecorrigeerd. Behoud je een deel, dan betaal je voor het verzendklaar maken, controleren, transporteren en bezorgen van je bestelling een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en -gewicht. Zijn de verzendkosten nog niet afgeboekt na het retourneren van de gehele bestelling, dan gebeurt dit bij het opmaken van je eerstvolgende rekening. De artikelen worden uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst in ons magazijn retour verwerkt.

Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het retourneren of annuleren van artikelen een tegoed ontstaan, dan storten wij dit direct terug en staat dit binnen enkele dagen weer op je rekening. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.

Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Retour volgen

Niet alle artikelen worden altijd tegelijk door ons verwerkt, ook als je ze in één keer hebt geretourneerd. Op Mijn wehkamp.nl kun je jouw retourzending volgen met het zendingnummer dat je vindt op het retourbewijs van DHL of onze ophaaldienst.

Onder Openstaande retourafspraken zie je wanneer het artikel wordt opgehaald en bij Mijn verwerkte retouren kun je zien welke artikelen er inmiddels retour zijn verwerkt in ons magazijn. Je ontvangt hiervan ook bericht via e-mail.
 
Is het meer dan twee weken geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour nog steeds niet verwerkt bij je saldo of (in geval van een iDEAL betaling) teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.