Betalen

Betaalwijzen

Betaal zoals jij dat het liefst doet:

  • iDEAL
  • Creditcard
  • Achteraf 
  • Gespreid betalen 
  • wehkamp cadeaubon 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  • iDEAL
    Met iDEAL kun je vooruitbetalen, achteraf betalen en het openstaande saldo op je wehkamp account (gespreid betalen) aflossen.

  • Creditcard
    Vul je creditcardnummer, vervaldatum, CID/CVC-code (deze staat vaak op de achterkant van de creditcard) en eventueel een extra wachtwoord in. Wij versturen de gegevens naar de creditcardmaatschappij. Retourneer je (een deel van) je bestelling, dan wordt het tegoed binnen zes weken op je creditcard teruggestort.
 
  • Achteraf betalen
    Liever na de ontvangst van je bestelling betalen? Dat kan natuurlijk ook. Zo betaal je alleen voor de artikelen die je houdt. Betaal binnen 14 dagen na ontvangst van je artikelen via iDeal bij Mijn facturen. Lees meer over Achteraf betalen.

  • Gespreid betalen

    Let op! Geld lenen kost geld.

    Kies voor Gespreid betalen bij het plaatsen van je bestelling of wijzig je betaalvoorkeur. Je kunt voor Gespreid betalen in aanmerking komen als je leeftijd tussen 18 en 74 jaar ligt. Boven de 74 jaar kun je natuurlijk blijven bestellen, maar we vragen je dan voor een andere betaalwijze te kiezen. Dit doen we om te voorkomen dat je op een hoge leeftijd een kredietschuld hebt. Heb je op de leeftijd van 74 jaar en ouder een openstaand saldo, dan kun je dit blijven aflossen zoals je gewend bent.

    Je betaalt je minimale maandelijkse termijn (of een hoger bedrag dat je zelf kiest) onder Mijn betaalgemak. Je kunt er ook voor kiezen om via automatische incasso te betalen. Dat regel je zelf onder Mijn gegevens.

    Met Gespreid betalen ga je een kredietovereenkomst aan. Je bepaalt grotendeels zelf in welk tempo je betaalt. Je kunt altijd meer aflossen zonder extra kosten. Op basis van jouw financiële situatie, BKR-toets en betaalgedrag toetsen we je kredietwaardigheid. Houd er rekening mee dat je aan je maandelijkse betaalverplichting moet kunnen voldoen.

Vooruitbetaling
Soms vragen we om een vooruitbetaling. Als dit het geval is, dan informeren we je hierover in de kassa. Of we om een vooruitbetaling vragen, hangt bijvoorbeeld af van de waarde van je bestelling en hoe lang je klant bent.

Betaling niet verwerkt

Heb je betaald, maar kun je de betaling na drie werkdagen nog steeds niet terugvinden onder Mijn betalingen? Mail een betaalbewijs (kopie bankafschrift) naar debiteurenbeheer@wehkamp.nl, dan maken wij er werk van. Je mag het ook opsturen naar:

wehkamp
Antwoordnummer 1600
8000 XH Zwolle

Betaalvoorkeur wijzigen

Bij Mijn betaalvoorkeuren kun je aan ons doorgeven hoe je het liefst betaalt. Vooruit, achteraf of gespreid (via automatische incasso bijvoorbeeld). Maak je gebruik van Gespreid betalen? Dan kun je zelf de hoogte van het incassobedrag instellen.

Kortingscodes/cadeaubonnen

Cadeaubon
In de kassa kun je een of meerdere cadeaubonnen verzilveren. Vul de code van 16 cijfers en letters in om het bedrag te verrekenen met je bestelling. Je kunt het tegoed in één keer besteden of in delen. Als het saldo van je cadeaubon onvoldoende is om je hele aankoop te betalen, dan kun je het restbedrag bijbetalen op de manier die jij wilt.


Check de waarde van je cadeaubon

Fashioncheque
Fashioncheque cadeau gekregen? Je kunt ‘m omwisselen voor een wehkamp cadeaubon. Lees meer over het omwisselen van een fashioncheque.

Terugstorting bij retour

Binnen twee werkdagen
Heb je een artikel retour gestuurd dat je vooraf met iDEAL hebt betaald? We storten het bedrag binnen twee werkdagen na de verwerking van je retour terug. Je krijgt twee mails van ons: een om je te laten weten dat we je retour hebben verwerkt en een zodra we het geld hebben teruggestort.

Wanneer we geen geld terugstorten
Soms storten we geen geld terug, omdat je een betalingsachterstand hebt. Het bedrag wordt dan verrekend met het bedrag dat nog openstaat. Betaald met een cadeaubon? Je krijgt het tegoed bijgeschreven op je Mijn wehkamp account. We betalen het bedrag niet uit.

Bankgegevens wehkamp

Wil je zelf een bedrag naar ons overschrijven? Vermeld dan je klantnummer in de betalingsomschrijving: zo kunnen we je betaling koppelen aan je account.

IBAN                     NL08 INGB 0000 9669 66
op de naam         Wehkamp Finance B.V. te Zwolle

Betalingsachterstand

Als je al een betalingsherinnering hebt gehad en nog niet kunt betalen, kunnen we kijken of je in aanmerking komt voor een betalingsregeling. Nadat je het aanvraagformulier hebt ingevuld en teruggestuurd, beoordelen wij je aanvraag binnen drie werkdagen. 

Kredietregistratie bij BKR

Kredietovereenkomst
Let op! Geld lenen kost geld.

In de kassa kun je kiezen voor Gespreid betalen. Je kunt Gespreid betalen ook als betaalvoorkeur opgeven. Met Gespreid betalen betaal je in termijnen met krediet. Je bepaalt grotendeels zelf in welk tempo je betaalt. Je kunt altijd meer aflossen zonder extra kosten. Je betaalt je minimale maandelijkse termijn (of een hoger bedrag dat je zelf kiest) onder Mijn betaalgemak. Je kunt ook via automatische incasso betalen. Dat regel je zelf onder Mijn gegevens.

Bekijk je Gespreid betalen overzicht
Lees meer over de voorwaarden van Gespreid betalen


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Kredietovereenkomst bekijken
Bekijk je huidige kredietovereenkomst onderaan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Limiet verlagen
Log in op je wehkamp account en ga naar je Gespreid betalen overzicht. Onder 'je contractlimiet' kun je kiezen voor 'verlagen'.

Let op: je kunt de limiet van jouw kredietovereenkomst niet lager instellen dan je openstaande saldo. Wil je ‘m toch verlagen? Dan moet je eerst een betaling doen. Een limiet van 250.- of lager wordt niet geregistreerd bij BKR.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kredietregistratie BKR
Wet- en regelgeving verplicht ons om door te geven dat je een krediet bij ons hebt. BKR heeft regels die gelden voor de registratie van leningen en kredieten. Op www.bkr.nl vind je nog meer informatie. Je kunt bij BKR een overzicht opvragen van de registraties.

De kredietlimiet is het kredietbedrag dat vermeld staat in jouw kredietovereenkomst. Zodra je kredietlimiet boven de € 250,- komt, wordt deze bij BKR geregistreerd. Het openstaande saldo is het bedrag dat je ons verschuldigd bent. Registraties bij BKR zijn positief. Betaal je altijd op tijd, dan blijft je registratie positief. Een positieve registratie bij BKR van jouw kredietovereenkomst bij wehkamp houdt in dat wij aan BKR doorgeven dat je een krediet hebt bij wehkamp zonder achterstand.

Alleen registraties waarop een achterstand is ontstaan, worden negatief geregistreerd. Een negatieve registratie kan gevolgen hebben voor het afsluiten van een hypotheek, andere leningen of kredieten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Registratie afmelden
Als je de limiet van jouw kredietovereenkomst terugbrengt tot 250.- of lager, dan melden wij je kredietovereenkomst af bij BKR. De gegevens blijven nog wel vijf jaar zichtbaar bij BKR. Hier staat een einddatum bij. Het is dus duidelijk dat je het krediet op dat moment niet meer hebt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kredietovereenkomst beëindigen
Als je geen openstaand saldo of betaalverplichtingen hebt, kun je je kredietovereenkomst beëindigen. In je Gespreid betalen overzicht vind je onderaan de optie om je overeenkomst te beëindigen. Lukt het niet om zelf je kredietovereenkomst te beëindigen, neem dan contact op met onze klantenservice. Heb je een saldoverzekering? Deze wordt beëindigd zodra je kredietovereenkomst eindigt.