Betalen & geldzaken

Onze betaalmogelijkheden

Let op! Geld lenen kost geld.

 

Veilig betalen op verschillende manieren

Er zijn verschillende mogelijkheden om te betalen. Je kunt betalen door middel van:

  • iDEAL
  • Creditcard
  • Achteraf
  • Gespreid betalen
  • wehkamp cadeaubon

Tijdens het afrekenen in de kassa zie je welke mogelijkheden voor jou gelden. Wat je ook kiest, je ontvangt altijd per zendingen een factuur. Op die factuur staat welke betaalmethode je voor die bestelling hebt gekozen.

 

iDEAL

Bij wehkamp kun je iDEAL gebruiken om:

  • voorafgaande aan de bezorging te betalen;
  • achteraf te betalen;
  • het openstaande saldo op je wehkamp balansrekening af te lossen.

 

Creditcard

Betalen met een creditcard van Visa of MasterCard bij wehkamp: gemakkelijk en veilig. Je gegevens worden gecodeerd en daardoor veilig verstuurd.

  • Zowel Visa als MasterCard vragen het wachtwoord van jouw creditcard.
  • Vul je creditcardnummer, de vervaldatum en de CID/CVC code in. Deze code wordt gebruikt ter verificatie en staat meestal op de achterzijde van de creditcard.
  • De gegevens worden naar de creditcardmaatschappij verstuurd.
  • In veel gevallen moet je de betaling verifieren met 3D Secure (Mastercard) of Verified by Visa. Dit zijn beveiligingsmaatregelen voor het betalen via internet. Met 3D Secure (Mastercard) en Verified by Visa doe je je internetaankopen met een extra wachtwoord.
  • Zodra de transactie goedgekeurd is, ontvang je hierover bericht en wordt je bestelling (wanneer voorradig) verzonden. In veel gevallen wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven (raadpleeg voor meer informatie je creditcardmaatschappij).
  • Besluit je de bestelling - of een deel hiervan - te annuleren of terug te sturen, dan ontvang je het tegoed terug op je creditcard. Je krijgt van ons een e-mail als we opdracht tot terugbetaling hebben gedaan. Meestal is de terugbetaling binnen 6 weken zichtbaar op je overzicht.

 

Achteraf betalen

Betaal na ontvangst van je bestelling, zonder extra kosten. Je betaalt alleen wat je van je bestelling houdt. Betalen van je openstaande factuur doe je via "Mijn facturen" onder "Mijn betaalgemak". Meer weten? Bekijk dan onze speciale informatiepagina over achteraf betalen .

 

Gespreid betalen

Met gespreid betalen bepaal je grotendeels zelf in welk tempo je betaalt. Je kunt altijd meer aflossen zonder extra kosten.

Gespreid betalen doe je via de wehkamp belansrekening. Wij bepalen de minimaal te betalen termijn, maar je kunt ook in 1 keer, of bijvoorbeeld in 3 of 4 keer gespreid betalen. Wil je alles weten over de balansrekening, bekijk dan de speciale informatiepagina over dit onderwerp.

Je betaalt je minimale maandelijkse termijn (of een hoger bedrag dat je zelf kiest) onder "Mijn betaalgemak" bij "Rekeningoverzicht". Je kunt er ook voor kiezen om via automatische incasso te betalen. Dat regel je zelf onder "Mijn gegevens".

 

 

Cadeaubon

Je kunt met de wehkamp cadeaubon betalen in de kassa. Daar kun je jouw cadeaubon verzilveren.

Zo werkt het:

  • Op de cadeaubon staat een code van 16 cijfers en letters.
  • Deze code vul je in in de kassa. Je kunt ook meerdere cadeaubonnen verzilveren in een bestelling.
  • Het bedrag op je wehkamp cadeaubon wordt direct verrekend met je bestelling.
  • Het bedrag op je wehkamp cadeaubon kun je in een keer of in delen besteden.
  • Mocht het saldo van je cadeaubon onvoldoende zijn om je gehele aankoop te betalen, dan kun je het resterende bedrag bijbetalen.

Check de waarde van je cadeabon

 

Vooruitbetaling

In sommige gevallen vragen wij om een vooruitbetaling. Is dit het geval, dan informeren wij je hierover in de kassa. Of wij om een vooruitbetaling vragen hangt af van je persoonlijke situatie. Bijvoorbeeld van de waarde van je bestelling of hoe lang je klant bent.

 

 

Betaling niet verwerkt?

Een betaling wordt bij ons binnen 2 werkdagen in je administratie verwerkt. Als je denkt dat je betaling niet verwerkt is, kijk dan eerst onder 'Mijn betalingen' of het daar zichtbaar is.

Mocht jouw betaling daar niet bij staan, stuur dan een betaalbewijs (copie bankafschrift) naar wehkamp, antwoordnummer 1600, 8000 XH Zwolle. Je kunt natuurlijk ook de gegevens inscannen en per e-mail naar ons toesturen.

Met dit bewijs kunnen wij doorgaans jouw betaling wel terug vinden.

Hoe snel wordt terugbetaald?

Als je door een retour een terugbetaling verwacht, dan storten wij dat binnen 2 werkdagen na retourverwerking in onze administratie aan je terug. In alle andere gevallen kun je ervan uitgaan dat de terugbetaling binnen 5 werkdagen na ontstaan van het tegoed terug betaald is.

Betaalvoorkeur wijzigen?

Je kunt op Mijn wehkamp bij Mijn betaalvoorkeuren aangeven of je met de wehkamp Balansrekening wilt betalen of met acceptgiro. Verder kun je er je automatische betaalopdracht afgeven of stopzetten. Als je gespreid betaalt met de wehkamp Balansrekening, kun je er het door jou gewenste termijnbedrag per maand opgeven.

Kortingscode of cadeaubon gebruiken?

Zo werkt het
Je vult de kortingscode of de code van de cadeaubon in bij de stap 'betalen' in de kassa.

Kortingscode
Bij elke kortingscode horen spelregels, die staan vermeld bij de actie. Voldoe je niet aan één of meerdere spelregels, dan wordt de korting niet verrekend. Als je wel aan alle voorwaarden voldoet, wordt het bedrag van de korting (naar verhouding) verrekend in de prijs van de artikelen, die in de winkelmand liggen. Direct nadat je op 'verzilveren' klikt, zie je onder 'specificatie' of en hoe de korting is verrekend.

Na afronding van je bestelling ontvang je een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres. Hierin worden de nettoprijzen per artikel getoond inclusief de verrekende korting door het verzilveren van de code. Op Mijn wehkamp bij mijn bestelling zie je ook de nettoprijs per artikel.

Stuur je een artikel retour of annuleer je (een deel van) de bestelling dan vervalt de korting voor dat artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de hele korting.

Cadeaubonnen
De wehkamp cadeaubon verzilver je in de kassa. Het bedrag van een cadeaubon is als totaal kortingsbedrag zichtbaar in de kassa. Na het verzilveren van de code, krijg je de gelegenheid meer codes in te vullen. Je kunt dus meerdere cadeaubonnen gebruiken per bestelling.

Als het bedrag van je bestelling hoger is dan het bedrag van de cadeaubon, dan betaal je in de kassa het resterende bedrag op andere wijze. Als je een cadeaubon niet helemaal verzilvert, blijft het resterende saldo op je cadeaubon staan. De geldigheidsduur en het saldo kun je nakijken via de saldochecker. Stuur je een artikel terug die je met een cadeaubon betaald hebt, dan krijg je dat bedrag terug in de vorm van een cadeaubon, die we voor gebruik weer voor je klaarzetten op Mijn wehkamp onder 'mijn tegoeden'.

Je kunt een cadeaubon niet inwisselen voor geld of laten bijschrijven op je saldo.

Vergeten de code te verzilveren?

De kortingscode en cadeauboncode zijn alleen maar te verzilveren via de kassa van internet, dus niet via het contactcenter.

Ben je vergeten de kortingscode te verzilveren, dan kun je deze alleen maar bij een nieuwe bestelling tijdens de looptijd van de betreffende actie gebruiken. Is de looptijd voorbij? Gelukkig hebben we heel regelmatig acties met weer nieuwe kortingscodes.

Ben je vergeten de cadeaubon te verzilveren, dan is dat meestal geen probleem. De geldigheid van de cadeaubon is zeker 1 jaar.

 

Wat is het rekeningnummer?

Je kunt ook betalen via Internetbankieren:IBAN-nummer NL-08-ING-B-0000966966. Vermeld dan wel je klantnummer bij de omschrijving.

Betalen vanuit het buitenland

Vanuit het buitenland een betaling doen is geen probleem. Vermeld altijd je klantnummer bij de omschrijving. Gebruik voor buitenlandoverboekingen:

  • IBAN-nummer: NL-08-ING-B-0000966966 
  • SWIFT-code: ING-B-NL 2A

Kredietregistratie bij BKR

VEELGESTELDE VRAGEN OVER KREDIETREGISTRATIE BIJ BKR

Heb je een lening of een krediet van meer dan € 250,- en met een looptijd van 1 maand of meer? Dan wordt dit vastgelegd bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Dit gebeurt met een positieve registratie. Hier lees je wat dit voor jou betekent als je een wehkamp balansrekening hebt.

Wijziging per 1 december 2016

Sinds 1 december 2016 zijn we verplicht kredietovereenkomsten met een limiet van meer dan € 250,- te registreren bij BKR. Dit staat los van je openstaande saldo.

Waarom wordt mijn kredietovereenkomst door wehkamp geregistreerd?

Wet- en regelgeving verplicht ons om door te geven dat je een krediet bij ons hebt. BKR heeft regels die gelden voor de registratie van leningen en kredieten.

Wat is het verschil tussen kredietlimiet, koopruimte en openstaand saldo?

De kredietlimiet is het kredietbedrag dat staat vermeld in jouw kredietovereenkomst. Zodra je kredietlimiet boven de € 250,- komt, wordt deze bij BKR geregistreerd.. Je actuele koopruimte vind je op Mijn wehkamp. Het openstaande saldo is het bedrag dat uitstaat op je balansrekening.

Wat betekent een positieve registratie?

Registraties bij BKR zijn positief. Betaal je altijd op tijd, dan blijft je registratie positief. Dit is bij ruim 90% van de registraties het geval. Een positieve registratie bij het BKR van jouw kredietovereenkomst bij wehkamp houdt in dat wij aan BKR doorgeven dat je een krediet hebt bij wehkamp zonder achterstand.

Alleen registraties waarop een achterstand is ontstaan, worden negatief geregistreerd. Een negatieve registratie kan gevolgen hebben voor het afsluiten van een hypotheek, andere leningen of kredieten.

Waarom een positieve registratie?

Voordat je een lening of krediet kunt afsluiten, toetst een kredietverstrekker jou eerst bij BKR. Dit is verplicht. Zo kan de kredietverstrekker zien welke leningen je al hebt afgesloten. En of je betaalgedrag goed is. Dat helpt bij de beslissing om zaken met je te doen en om te bepalen of het verantwoord is om jou een lening of krediet te verstrekken. Het risico kan namelijk zijn dat iemand teveel leent en dit niet meer kan terugbetalen. De regels dienen dus ook als bescherming van jou als consument.

Wanneer wordt mijn kredietovereenkomst geregistreerd bij BKR?

Is de limiet van jouw kredietovereenkomst na 1 december 2016 meer dan 250,-? Dan krijg je een positieve registratie bij BKR. De hoogte van je saldo is daarbij niet van belang.

Waar kan ik mijn kredietovereenkomst zien?

Je kunt je kredietovereenkomst ook vinden op Mijn wehkamp onder Mijn betaalgemak/Overeenkomst.

Hoe beëindig ik mijn kredietovereenkomst?

Als je geen openstaand saldo of betaalverplichtingen hebt, kun je je kredietovereenkomst beëindigen. Dit kun je zelf doen op Mijn wehkamp onder Mijn betaalgemak/Overeenkomst. Lukt het je niet om zelf je kredietovereenkomst te beëindigen, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice. Wij zijn elke dag van 08.00 tot 23.00 uur bereikbaar op telefoonnummer (038) 845 45 45 (lokaal tarief).

Hoe wijzig ik de limiet van mijn kredietovereenkomst?

Je kunt de limiet van jouw kredietovereenkomst wijzigen door de volgende stappen te doorlopen:

Ga naar www.wehkamp.nl en log in op Mijn wehkamp.

Open Mijn wehkamp.

Klik op Mijn betaalgemak. Een nieuwe pagina opent.

Klik op Overeenkomst. Een nieuwe pagina opent.

Klik op de button LIMIET WIJZIGEN. Een nieuwe pagina opent.

Onder het kopje ‘Kies je limiet’ kun je jouw limiet wijzigen.

Klik op ‘ga verder’. Een nieuwe pagina opent.

Klik op akkoord (rechtsonder) om de wijziging door te voeren.

Een nieuwe kredietovereenkomst met de nieuwe limiet staat klaar onder Overeenkomst op Mijn wehkamp.

Let op: je kunt de limiet van jouw kredietovereenkomst niet lager instellen dan je openstaande saldo. Als je jouw limiet in dat geval toch wilt verlagen, moet je eerst een betaling doen. Is de limiet van jouw nieuwe kredietovereenkomst € 250,- of lager? Dan wordt jouw kredietovereenkomst niet geregistreerd bij BKR.

Uitgesteld betalen

Is je openstaande saldo lager dan € 250,- en lukt het je niet om je limiet bij te stellen tot onder € 250,-? Dan kan het zijn dat je gebruik maakt van Uitgesteld betalen. Jouw kredietovereenkomst wordt in dat geval aangemeld. Op het moment dat het bedrag van Uitgesteld betalen in rekening gebracht wordt, kun je gaan betalen. Na de betaling kun je de kredietlimiet zelf aanpassen. De registratie wordt dan afgemeld bij BKR. Wil je hier niet op wachten, dan kun je contact met ons opnemen via: (038) 845 45 45 (lokaal tarief).

Heeft het aanpassen van de limiet van mijn kredietovereenkomst ook invloed op mijn koopruimte?

De aanpassing heeft geen invloed op jouw koopruimte bij wehkamp. Je actuele koopruimte kun je vinden onder Mijn wehkamp > Mijn betaalgemak.

Ben ik verplicht de limiet van mijn kredietovereenkomst te wijzigen?

Nee, je bent niet verplicht om de limiet van je kredietovereenkomst te wijzigen.

Als ik de limiet van mijn kredietovereenkomst verlaag, kan ik daarna nog blijven bestellen?

Ja, bestellen kan altijd. Komt je openstaande saldo door een nieuwe bestelling boven je limiet, dan wordt je in het bestelproces gevraagd je limiet te verhogen. Wanneer je limiet na verhoging boven 250,- komt, dan wordt dit bij BKR vastgelegd als een positieve registratie. We stellen je hiervan op de hoogte in het bestelproces.

Krijg ik bericht wanneer ik ben geregistreerd?

Is de limiet van jouw kredietovereenkomst op 1 december 2016 hoger dan 250,-? Dan wordt je kredietovereenkomst vastgelegd bij BKR met een positieve registratie. Daarvan krijg je geen bericht. Op de website van BKR kun je een overzicht opvragen van de registraties bij BKR.

Wanneer wordt mijn registratie afgemeld?

Als je de limiet van jouw kredietovereenkomst na 1 december 2016 terugbrengt tot 250,- of lager, dan melden wij jouw kredietovereenkomst af bij BKR. De gegevens blijven nog wel 5 jaar zichtbaar bij BKR. Hier staat een einddatum bij. Het is dus duidelijk dat je het krediet op dat moment niet meer hebt.

Waar kan ik terecht met meer vragen over BKR?

Op www.bkr.nl vind je nog meer informatie.