Garantie & reparatie

Artikelklacht melden

Je kunt bij ons heel gemakkelijk via de site een artikelklacht melden. Je weet dan vrijwel direct waar je aan toe bent.

We vragen je een aantal gegevens in te vullen en het aankoopbewijs te uploaden. Je vind je aankoopbewijs vaak al op MIjn wehkamp staan onder Mijn overzicht bij Service en contact. Kun je niet uploaden, zorg er dan voor dat je aankoopbewijs bij het klachtartikel ingesloten wordt. Aan de hand van de door jouw ingevulde gegevens, ontvang je vrijwel direct een bericht terug over hoe de verdere afhandeling van je klacht verloopt.

Artikelklacht melden.

Houd er rekening mee, dat mocht je artikel gerepareerd worden, de geautoriseerde reparateur pas start met repareren, als alle benodigde gegevens aanwezig zijn.

Artikel defect, incompleet, of beschadigd ontvangen

Heb je een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld je klacht hier en je ziet direct wat je het beste kunt doen.

Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om.

Garantievoorwaarden

Garantievoorwaarden bij wehkamp.nl

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.

Economische levensduur
UNETO-VNI heeft onderzoek gedaan naar de gemiddelde levensduur van een groot aantal artikelen. Deze lijst kun je ook raadplegen als je benieuwd bent naar de economische levensduur van je artikel via uneto-vni.nl.

Wat is een goed product?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Een bed heeft natuurlijk een langere levensduur dan een paar schoenen. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.

Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed doet.

Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie geldt voor sommige artikelen ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Kijk voor meer informatie over de fabrieksgarantie in de informatie van de fabrikant bij het artikel.

Je rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.

3 jaar interieurgarantie
Op meubelen, bedden en matrassen (met uitzondering van tuinmeubelen en woningtextiel) bieden we zelfs drie jaar volledige garantie. Volledige garantie betekent bij een gegronde klacht geen voorrijkosten, gratis reparatie of een nieuw product als het artikel niet gerepareerd kan worden. De aanschafwaarde is dus 3 jaar gegarandeerd.

Garantiebewijs
Bij wehkamp.nl is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Je factuur kun je terugvinden onder Mijn wehkamp.nl bij aankoopbewijzen.
Bij sommige producten wordt ook een garantieboekje meegeleverd. Daarin kun je de voorwaarden nog eens rustig nalezen.

Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op je persoonlijke situatie van toepassing zijn.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van wehkamp.nl.

Klacht melden
Je kunt je klacht hier melden en je ziet dan direct wat je het beste kunt doen. Voor een snelle afhandeling vragen we je de afleverbon en artikelgegevens bij de hand te houden.

Meer informatie over garantie
Wil je meer weten over garantievoorwaarden kijk dan op de website van ConsuWijzer, daar lees je wat je rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.

Reparatiekosten

Binnen garantie
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of laten repareren van artikelen (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van wehkamp.nl.

Als na beoordeling de klacht ongegrond blijkt te zijn, stuurt de geautoriseerde reparateur je een prijsopgave voor reparatie. Kies je ervoor om niet te laten repareren, dan kunnen er onderzoekskosten in rekening gebracht worden: bij meubelen 113 euro en bij de overige artikelen tot een maximum van 25 euro.

Buiten garantie
Bij reparaties of ruilingen die buiten de garantie vallen, is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. Zijn er voor jou kosten verbonden aan het oplossen van je artikelklacht, dan informeren we jou hier vooraf over.

Reparatieperiode

Vanaf het moment dat een te repareren artikel in behandeling is genomen bij de geautoriseerde reparateur(dit kan alleen als alle gegevens compleet zijn), duurt het maximaal 21 kalenderdagen ( mits de onderdelen op voorraad zijn) tot het artikel weer naar je wordt terug gestuurd.

Als het artikel niet gerepareerd kan worden of als de reparatie bijvoorbeeld niet onder garantie uitgevoerd kan worden, informeren we jou binnen deze periode over de verdere afhandeling.