Bezorgen & afhalen

Bezorgafspraak/-datum

De meeste fashion en/of kleine artikelen als bijvoorbeeld speelgoed, cosmetica en woonaccessoires voor 12.00 uur besteld, kun je dezelfde avond nog laten bezorgen. Er geldt wel een aantal uitzonderingen. Een overzicht daarvan vind je hier.

Bestel je voor 23.00 uur, dan kunnen wij bijna alle artikelen de volgende dag bezorgen. waar en wanneer jij dat wilt. Ruim 95% van de artikelen is direct uit voorraad leverbaar. Bestellingen die je op zaterdag plaatst ontvang je op de maandag daarop. Kan iets niet de volgende dag bezorgd worden, dan laten we je dat weten tijdens het plaatsen van je bestelling.

Let op! Wanneer je voor het eerst iets bestelt bij wehkamp kan het iets langer duren voordat we je bestelling bezorgen, omdat we eerst je gegevens controleren. Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa. Hier vind je meer informatie over de bezorgafwijkingen op de Waddeneilanden. De bezorgdag kan ook afwijken bij andere beperkingen, zoals bereikbaarheid van de binnenstad of bezorging op een camping.

Een gedetailleerd overzicht van alle uitzonderingen vindt je hier.

Je ontvangt van ons een orderbevestiging waarin wij de leverdatum van de artikelen melden. De voortgang van je bestelling kun je volgen via Mijn bestellingen op Mijn wehkamp. Door te klikken op de status kun je zien of er inmiddels meer volginformatie over je bestelling is.

Zelf afhalen bij DHL

De meeste kleine artikelen (zoals kleding en kleine elektronica) kun je zelf afhalen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation waar en wanneer het jou uitkomt (heb je gekozen voor "voor 12 uur besteld, vanavond in huis" dan is afhalen op een DHL Parcelshop of Parcelstation niet mogelijk. Je kunt in dat geval alleen laten bezorgen op een huisadres). Als het mogelijk is je bestelling af te halen is bij een DHL Parcelstaion of -shop, dan komt deze keuze tijdens het bestellen vanzelf voorbij. De meeste artikelen kun je de volgende dag al afhalen. Je maakt zelf een keuze uit de beschikbare bezorgdagen. Kijk hier voor de uitzonderingen.

Je vindt DHL Parcelshops op plaatsen waar je waarschijnlijk toch al regelmatig komt, zoals de videotheek, supermarkt en het tankstation bij jou in de buurt. Bij een DHL Parcelstation kun je dag en nacht pakketten ophalen. Het is een muur van pakketlockers die je eenvoudig en snel zelf kunt bedienen.

We bieden je ook de mogelijkheid om je pakketje af te halen via de pakketkasten van het bedrijf 'DeBuren'. Door deze samenwerking heb je nog meer keuzemogelijkheden in het afhalen van je pakket. Het bezorgproces is precies hetzelfde als bij DHL: pakketten worden voor 14:30 afgeleverd bij de pakketkasten. Je ontvangt de notificaties via e-mail of SMS via het DHL/DeBuren. Het enige verschil is dat de pakketkasten zich bevinden op locaties binnen. Je krijgt dan in sommige gevallen een code om de deur te openen.

Onderstaand vind je een indicatie van de bezorgdagen voor DHL:
Bestelling geplaatst op Bezorgdag Afhalen bij DHL
Maandag (voor 23.00 uur) Dinsdag vanaf 14.30 uur
Dinsdag (voor 23.00 uur) Woensdag vanaf 14.30 uur
Woensdag (voor 23.00 uur) Donderdag vanaf 14.30 uur
Donderdag (voor 23.00 uur) Vrijdag vanaf 14.30 uur
Vrijdag (voor 23.00 uur) Zaterdag vanaf 11.00 uur
Zaterdag Maandag vanaf 14.30 uur
Zondag (voor 23.00 uur) Maandag vanaf 14.30 uur

Zodra de bestelling voor je klaarligt bij DHL ontvang je een voicemailbericht, sms of e-mail. Je kunt je voorkeur zelf aangeven tijdens het plaatsen van je bestelling of bij Mijn voorkeuren.

Let op! Neem voor het ophalen van je bestelling bij een DHL Parcelshop een geldig legitimatiebewijs mee. De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam die op het pakket staat.

Haal je jouw pakketje op bij een DHL Parcelstation, dan ontvang je een persoonlijke ophaalcode per sms of e-mail. Het pakje blijft 7 dagen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation liggen. Als je het binnen die tijd niet opgehaald hebt, stuurt DHL het terug naar wehkamp.

Zoek hier een DHL Parcelshop of Parcelstation bij jou in de buurt.

Thuisbezorgen - kleine artikelen

De meeste fashion en kleine artikelen als bijvoorbeeld speelgoed, cosmetica en woonaccessoires voor 12.00 uur besteld, kun je dezelfde avond nog laten thuisbezorgen. Er geldt wel een aantal uitzonderingen. Een overzicht daarvan vind je hier.

Bestel je voor 23.00 uur dan kunnen we bijna alle artikelen de volgende dag bezorgen, waar en wanneer je dat wilt. Tijdens het bestellen geven wij de voor jouw beschikbare bezorgmomenten aan en kun je heel eenvoudig kiezen wat jou het beste uitkomt.

Let op! Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa. Kijk hier voor het overzicht dat geldt voor de Waddeneilanden.

Ben je onverwacht niet thuis als jouw bestelling wordt aangeboden, dan geven we deze af bij je buren, tenzij je op Mijn wehkamp.nl hebt aangegeven dat het pakket niet bij de buren afgegeven mag worden.

Kan de bestelling de eerste keer niet bezorgd worden, dan doet de bezorger een kaartje in de bus waarop staat wanneer hij de bestelling opnieuw aanbiedt. Dit is normaal gesproken de eerstvolgende bezorgdag. Komt dit moment niet uit, dan kun je met de code die op het kaartje staat op Mijn DHL aangeven wanneer bezorging jou wel uitkomt.

Thuisbezorgen - grote artikelen

Grote voorradige artikelen heb je vaak de volgende werkdag al in huis. Kijk hier voor de uitzonderingen. Bij het bestellen maak je zelf een keuze uit de beschikbare bezorgdagen (ma-vr 08.00-20.00 uur en za van 08.00 - 19.00 uur).

Is je e-mailadres bij ons bekend dan ontvang je op de dag van bezorging rond 01.30 uur een bericht met het tijdvenster. Vanaf die tijd is het tijdvenster ook te vinden bij mijn bestellingen. Is je telefoonnummer bij ons bekend dan ontvang je op de dag van bezorging rond 07.30 uur in de ochtend een sms bericht met het tijdvenster.

Als je de bezorgdag voor grotere artikelen wilt wijzigen, dan kan dit onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp. Je kunt tot twee dagen voor de eerder afgesproken leverdag een nieuwe bezorgafspraak maken.

Let op! Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - 1 werkdag later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa.

Voor 12.00 uur besteld, vanavond al in huis

De meeste fashion en/of kleine artikelen als bijvoorbeeld speelgoed, cosmetica en woonaccessoires voor 12.00 uur besteld, kun je dezelfde avond nog laten bezorgen! Er geldt wel een aantal uitzonderingen.

Voor 12.00 uur besteld, vanavond in huis geldt niet, indien je:

  • Op een zaterdag of zondag bestelt
  • In jouw bestelling ook andere artikelen dan fashion/kleine artikelen bestelt
  • De bestelling op een DHL parcelshop wilt ophalen
  • Op de Waddeneilanden wilt laten bezorgen
  • Een niet voorradig artikel bestelt en/of je kredietwaardigheid niet toereikend is.

Directe levering door de fabrikant

Sommige grote artikelen (zoals grote fitnessapparaten en Amerikaanse koelkasten) worden rechtstreeks door de fabrikant bij jou afgeleverd. Deze neemt binnen 2 werkdagen na het bestellen contact met je op om een afspraak te maken voor het afleveren van je bestelling.

Je ziet dan onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp dat de bestelling wordt 'geleverd op afspraak'.

Bezorgadres

Het adres dat bekend is bij jouw gegevens is het factuuradres. Dit adres is ook het bezorgadres.

Wil je je bestelling liever op een ander adres laten bezorgen (bijvoorbeeld op je werk of wil je iemand een cadeau sturen), dan kun je dit aangeven als je je bestelling plaatst. Voorwaarde is wel dat je dan de bestelling vooraf betaalt met iDEAL.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen je bestelling zelf op te halen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation.

Verzendkosten

Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage afhankelijk van de artikelsoort. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit artikelen te behouden. Retourneren is gratis.

Een indicatie van de verzendkosten vind je in de bezorgservice menukaart. Kun je in de kassa ervoor kiezen om dezelfde avond nog te laten bezorgen, dan betaal je 2 euro bovenop de hieronder genoemde bedragen.

Artikelsoort Verzendkosten
wehkamp cadeaubon, laptops, printers, telefoons, navigatie gratis
games, DVD's, boeken, cartridges, pc software, beauty- en verzorgingsproducten
€ 1,95
mode, schoenen, accessoires, bad- en bedtextiel, gordijnen en woonaccessoires, kleine huishoudelijke apparaten, tablets, computer- en audio accessoires, camera's € 5,95
stofzuigers, koffie- en espresso apparaten, pc's, game consoles, televisies (tot 82 cm), blu-ray- en DVD spelers, dekbedden, outdoor artikelen, koffersets € 9,95
woon- en slaapkamermeubelen, koelkasten en vriezers, wasmachines en drogers, fornuizen en inbouwapparatuur, airco's, televisies (vanaf 82 cm), thuisbioscopen, fitnessapparaten, barbecues en buitenkeukens, loungesets, buitenspeelgoed en zwembaden, fietsen en scooters, laminaat, bedden, matrassen en boxsprings € 29,95

Aanvullende verzendkosteninformatie:

  • De bedragen in de bezorgservice menukaart zijn richtlijnen. Er zijn regelmatig acties en testen met lagere of geen verzendkosten en soortgelijke artikelen vallen soms in een andere tariefgroep. In de winkelmand zie je wat de verzendkosten van jouw bestelling zijn.
  • Als je artikelen uit meerdere tariefgroepen bestelt, betaal je alléén de verzendkosten van de artikelen uit de hoogste tariefgroep van je bestelling.
  • Als wehkamp je bestelling in meerdere keren levert, om welke reden dan ook, betalen wij uiteraard de extra kosten.

Uitzonderingen

Voor 12.00 uur besteld, morgen in huis geldt niet indien je:

  • op een zaterdag of zondag bestelt
  • in jouw bestelling ook andere dan fashion/kleine artikelen mee bestelt
  • de bestelling op een DHL Parcelshop wilt ophalen
  • op de Waddeneilanden wilt laten bezorgen
  • een niet voorradig artikel bestelt en/of je kredietwaardigheid niet toereikend is.

Uitzonderingen levering volgende dag

Nieuwe klant
Wanneer je voor het eerst iets bestelt bij wehkamp kan het iets langer duren voordat we je bestelling bezorgen, omdat we eerst je gegevens controleren.
Bezorgadres op de Waddeneilanden Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - soms 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa.
Beperkte bereikbaarheid De bezorgdag kan ook afwijken bij andere beperkingen, zoals bereikbaarheid van de binnenstad of bezorging op een camping.
Zelf afhalen - DHL Parcelshop Als je ervoor kiest jouw bestelling bij een DHL Parcelshop af te halen, dan kan je de meeste artikelen de volgende dag al afhalen. Een bestelling die je op zaterdag plaatst, is maandag vanaf 14.30 uur af te halen.
Thuisbezorgen - kleine artikelen Laat je jouw bestelling thuis afleveren, dan worden de meeste artikelen de volgende dag al bezorgd. Een bestelling die op zaterdag geplaatst wordt, ontvang je maandag.
Thuisbezorgen - grote artikelen
Grote voorradige artikelen (zoals witgoed en meubelen) heb je vaak de volgende werkdag al in huis. Een bestelling die je op zaterdag plaatst, ontvang je maandag.
Directe levering door de fabrikant
Sommige artikelen worden rechtstreeks door de fabrikant bij jou bezorgd. Deze neemt binnen 2 werkdagen na het bestellen contact met je op om een afspraak te maken voor het afleveren van grote artikelen. Kleine artikelen (zoals behang) worden zonder afspraak toegestuurd en heb je meestal binnen 4 bezorgdagen in huis.

Feestdagen
Uiteraard kunnen feestdagen van invloed zijn op de te kiezen bezorgdagen en tijdvakken in de kassa.

Bezorginformatie Waddeneilanden
Hieronder vind je de uitzonderingen voor de bezorging van kleinere artikelen (zoals kleding en kleine elektronica) op de Waddeneilanden (in verband met de bootovertocht):

Eiland
Keuze bezorgmoment in de kassa*
Daadwerkelijke bezorging op het eiland
Ameland
Zaterdag
Avondbezorging (di t/m do)
Maandag
Bezorging overdag (di t/m do)
Schiermonnikoog
Avondbezorging (di t/m do)
Bezorging overdag (di t/m do)
Terschelling
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Maandag
Texel
Zaterdag
Avondbezorging (di t/m do)
Dinsdag
Bezorging overdag (di t/m do)
Vlieland
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Maandag

* In deze tabel worden alleen de uitzonderingen vermeld. Op de bezorgdagen/-momenten die niet in deze tabel staan, wordt de bezorging gewoon uitgevoerd op de datum en in het tijdvak dat je hebt gekozen in de kassa. Grote artikelen worden op de Waddeneilanden 1 werkdag later geleverd dan de datum die je kiest in de kassa.

Service bij afleveren

We bezorgen alle artikelen op de door jou gekozen datum op het aangegeven adres.

Grote huishoudelijke artikelen, tv's en bankstellen pakken wij uit en zetten wij op een normaal bereikbare plek bij je thuis. Onder een normaal bereikbare plaats verstaat wehkamp.nl een plaats waar de artikelen zonder risico op beschadigingen van je eigendommen kunnen worden geplaatst (houd rekening met trapleuningen e.d.).

Let op! Zelfbouwmeubelen, loungesets, serviezen en overige artikelen pakken wij niet uit.

De chauffeur bekijkt samen met jou of de aflevering en eventuele extra services naar wens zijn uitgevoerd en vraagt je vervolgens te tekenen voor akkoord.

Verder biedt wehkamp extra services bij de aankoop van diverse artikelen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het verlengen van de afvoerslang van een wasmachine of het meenemen van een oud apparaat.

Het bestellen van deze extra services gaat heel eenvoudig. Op iedere productpagina -en in de winkelwagen bij producten waar deze services van toepassing zijn- kun je aangeven hiervan gebruik te willen maken.

Lees meer op onze pagina met extra services.