Bezorgen & afhalen

Bezorgafspraak/-datum

Tijdens het bestellen, maak je zelf een keuze uit de beschikbare bezorgdagen. De meeste voorradige artikelen heb je de volgende dag al in huis. Kijk hier voor de uitzonderingen. Ook als een deel van de bestelling niet direct leverbaar is, worden de voorradige artikelen al verzonden. Over artikelen waarvoor je niet direct een bezorgafspraak kunt maken, krijg je vanzelf bericht.

Je ontvangt van ons een orderbevestiging waarin wij de leverdatum van de artikelen melden. De voortgang van je bestelling kun je volgen via Mijn bestellingen op Mijn wehkamp.nl. Door te klikken op de status kun je zien of er inmiddels meer volginformatie over je bestelling is. 

Let op! Wanneer je voor het eerst iets bestelt bij wehkamp.nl kan het iets langer duren voordat we je bestelling bezorgen, omdat we eerst je gegevens controleren. Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa. Hier vind je meer informatie over de bezorgafwijkingen op de Waddeneilanden. De bezorgdag kan ook afwijken bij andere beperkingen, zoals bereikbaarheid van de binnenstad of bezorging op een camping.

Zelf afhalen bij DHL

De meeste kleine artikelen (zoals kleding en kleine elektronica) kun je zelf afhalen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation waar en wanneer het jou uitkomt. Je vindt DHL Parcelshops op plaatsen waar je waarschijnlijk toch al regelmatig komt, zoals de videotheek, supermarkt en het tankstation bij jou in de buurt. Bij een DHL Parcelstation kun je dag en nacht pakketten ophalen. Het is een muur van pakketlockers die je eenvoudig en snel zelf kunt bedienen.

Als het mogelijk is je bestelling af te halen bij DHL, dan komt deze keuze tijdens het bestellen vanzelf voorbij. De meeste artikelen kun je de volgende dag al afhalen. Je maakt zelf een keuze uit de beschikbare bezorgdagen. Kijk hier voor de uitzonderingen.

Onderstaand vind je een indicatie van de bezorgdagen voor DHL:

Bestelling geplaatst op
Bezorgdag
Afhalen bij DHL
 
 
 
Maandag (voor 23.00 uur)
Dinsdag
vanaf 14.30 uur
Dinsdag (voor 23.00 uur)
Woensdag
vanaf 14.30 uur
Woensdag (voor 23.00 uur)
Donderdag
vanaf 14.30 uur
Donderdag (voor 23.00 uur)
Vrijdag
vanaf 14.30 uur
Vrijdag (voor 23.00 uur)
Zaterdag
vanaf 11.00 uur
Zaterdag
Maandag
vanaf 14.30 uur
Zondag (voor 23.00 uur)
Maandag
vanaf 14.30 uur

Zodra de bestelling voor je klaarligt bij DHL ontvang je een voicemailbericht, sms of e-mail. Je kunt je voorkeur zelf aangeven tijdens het plaatsen van je bestelling of bij Mijn voorkeuren.

Let op! Neem voor het ophalen van je bestelling bij een DHL Parcelshop een geldig legitimatiebewijs mee. De naam op het legitimatiebewijs moet overeenkomen met de naam die op het pakket staat.

Haal je jouw pakketje op bij een DHL Parcelstation, dan ontvang je een persoonlijke ophaalcode per sms of e-mail.

Het pakje blijft 7 dagen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation liggen. Als je het binnen die tijd niet opgehaald hebt, stuurt DHL het terug naar wehkamp.nl

Zoek hier een DHL Parcelshop of Parcelstation bij jou in de buurt.

Thuisbezorgen - kleine artikelen

De kleine artikelen (zoals kleding en kleine elektronica) heb je meestal de volgende dag al in huis. Tijdens het bestellen geven wij de voor jouw beschikbare bezorgmomenten aan en kun je heel eenvoudig kiezen wat  jou het beste uitkomt.

Let op!
 
Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - 1 à 2 dagen later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa. Kijk hier voor het overzicht dat geldt voor de Waddeneilanden.

Ben je onverwacht niet thuis als jouw bestelling wordt aangeboden, dan geven we deze af bij je buren, tenzij je op Mijn wehkamp.nl hebt aangegeven dat het pakket niet bij de buren afgegeven mag worden.
Kan de bestelling de eerste keer niet bezorgd worden, dan doet de bezorger een kaartje in de bus waarop staat wanneer hij de bestelling opnieuw aanbiedt. Dit is normaal gesproken de eerstvolgende bezorgdag. Komt dit moment niet uit, dan kun je met de code die op het kaartje staat op Mijn DHL aangeven wanneer bezorging jou wel uitkomt.

Thuisbezorgen - grote artikelen

Grote voorradige artikelen heb je vaak de volgende werkdag al in huis. Kijk hier voor de uitzonderingen. Bij het bestellen maak je zelf een keuze uit de beschikbare bezorgdagen (ma-vr 08.00-20.00 uur en za van 08.00 - 19.00 uur).

Is je e-mail adres bij ons bekend dan ontvang je op de dag van bezorging rond 01.30 uur een bericht met het tijdvenster. Vanaf  die tijd is het tijdvenster ook te vinden bij mijn bestellingen. Is je telefoonnummer bij ons bekend dan ontvang je op de dag van bezorging rond 07.30 uur in de ochtend een sms bericht met het tijdvenster.      

Als je de bezorgdag voor grotere artikelen wilt wijzigen, dan kan dit onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp.nl. Je kunt tot twee dagen voor de eerder afgesproken leverdag een nieuwe bezorgafspraak maken.

Let op!
Bestellingen voor de Waddeneilanden bezorgen we - in verband met de bootovertocht - 1 werkdag later dan de bezorgdag die je kiest in de kassa.

Directe levering door de fabrikant

Sommige grote artikelen (zoals zonnebanken, grote fitnessapparaten en Amerikaanse koelkasten) worden rechtstreeks door de fabrikant bij jou afgeleverd. Deze neemt binnen 2 werkdagen na het bestellen contact met je op om een afspraak te maken voor het afleveren van je bestelling. Je ziet dan onder Mijn bestellingen op Mijn wehkamp.nl dat de bestelling wordt 'geleverd op afspraak'.

 

Bezorgadres

Het adres dat bekend is bij jouw gegevens is het factuuradres. Dit adres is ook het bezorgadres.

Wil je je bestelling liever op een ander adres laten bezorgen (bijvoorbeeld op je werk of wil je iemand een cadeau sturen), dan kun je dit aangeven als je je bestelling plaatst. Voorwaarde is wel dat je dan de bestelling vooraf betaalt met iDEAL.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen je bestelling zelf op te halen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation.

Verzendkosten

Voor het verzendklaar maken, controleren en afleveren van de bestelling betaal je een bijdrage afhankelijk van de artikelsoort. Je betaalt alleen verzendkosten als je besluit artikelen te behouden. Retourneren is gratis.

Een indicatie van de verzendkosten vind je in de bezorgservice menukaart:

artikelsoort illustratie
Artikelsoort

 Verzendkosten
wehkamp.nl cadeaubon gratis

games, DVD's, boeken, cartridges, pc software, beauty- en verzorgingsproducten

€ 1,95

mode, schoenen, accessoires, bad- en bedtextiel, gordijnen en woonaccessoires, kleine huishoudelijke apparaten, tablets, computer- en audio accessoires, telefoons, navigatie, camera's

€ 5,95

laptops, stofzuigers, koffie- en espresso apparaten, pc's, game consoles, televisies (tot 82 cm),

blu-ray- en DVD spelers, printers, dekbedden, outdoor artikelen, koffersets

€ 9,95

woon- en slaapkamermeubelen, koelkasten en vriezers, wasmachines en drogers, fornuizen en inbouwapparatuur, airco's, televisies (vanaf 82 cm), thuisbioscopen, fitness apparaten, barbecues en buitenkeukens, loungesets, buitenspeelgoed en zwembaden, fietsen en scooters, laminaat, bedden, matrassen en boxsprings

€ 29,95

Aanvullende verzendkosteninformatie:

  • De bedragen in de bezorgservice menukaart zijn richtlijnen. Er zijn regelmatig acties en testen met lagere of geen verzendkosten en soortgelijke artikelen vallen soms in een andere tariefgroep. In de winkelmand zie je wat de verzendkosten van jouw bestelling zijn.
  • Als je artikelen uit meerdere tariefgroepen bestelt, betaal je alléén de verzendkosten van de artikelen uit de hoogste tariefgroep van je bestelling.
  • Als wehkamp.nl je bestelling in meerdere keren levert, om welke reden dan ook, betalen wij uiteraard de extra kosten.

 

 

Thuiskopieheffing

De wettelijk verplichte thuiskopieheffing compenseert auteurs en artiesten voor het kopiëren van muziek en films voor privégebruik. De heffing wordt in rekening gebracht bij de aanschaf van artikelen die gebruikt kunnen worden voor het maken van thuiskopieën. De hoogte van het heffingsbedrag is afhankelijk van de interne en/of externe opslagcapaciteit van het artikel.
 
De bedragen staan in de onderstaande tabel.

Producten en opslagcapaciteit
Heffingsbedrag
Cd-r en dvd-r
€ 0,036
Externe hard disc (hdd)
€ 1,21
Audio-/videospeler (waaronder mediaspeler, MP3/MP4) ≤ 2 GB
€ 1,21
Audio-/videospeler (waaronder mediaspeler, MP3/MP4) > 2 GB
€ 2,42
Harddisk (hdd)-recorder/settopbox (STB) ≤ 160 GB
€ 3,03
Harddisk (hdd)-recorder/settopbox (STB) > 160 GB
€ 6,05
Telefoon met muziekspeler/smartphone < 16 GB
€ 3,03
Telefoon met muziekspeler/smartphone ≥ 16 GB
€ 6,05
Tablet ≤ 8 GB
€ 3,03
Tablet > 8 GB
€ 6,05
Pc/laptop/NAS/server
€ 6,05

* Je betaalt de thuiskopieheffing alleen als je besluit het artikel te behouden.
* In de winkelmand zie je direct of er thuiskopieheffing in rekening wordt gebracht.
* Alle bedragen in de bovenstaande tabel zijn in euro's en inclusief BTW.

Service bij afleveren

We bezorgen alle artikelen op de door jou gekozen datum op het aangegeven adres.

Grote huishoudelijke artikelen, tv's en bankstellen pakken wij uit en zetten wij op een normaal bereikbare plek bij je thuis. Onder een normaal bereikbare plaats verstaat wehkamp.nl een plaats waar de artikelen zonder risico op beschadigingen van je eigendommen kunnen worden geplaatst. (houd rekening met trapleuningen e.d.)

Let op! Zelfbouwmeubelen, loungesets, serviezen en overige artikelen pakken wij niet uit.

De chauffeur bekijkt samen met jou of de aflevering en eventuele extra services naar wens zijn uitgevoerd en vraagt je vervolgens te tekenen voor akkoord

Verder biedt wehkamp.nl extra services bij de aankoop van diverse artikelen. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het verlengen van de afvoerslang van een wasmachine of het meenemen van een oud apparaat.

Het bestellen van deze extra services gaat heel eenvoudig. Op iedere productpagina -en in de winkelwagen bij producten waar deze services van toepassing zijn- kun je aangeven hiervan gebruik te willen maken.

Lees meer op onze pagina met extra services.