Maatschappelijke Betrokkenheid

Het Kinderfonds

Sinds 2002 is Wehkamp een van de hoofdsponsors van het Ronald McDonaldKinderfonds. Het Kinderfonds zorgt ervoor dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar kunnen zijn, zodat ze altijd in de buurt zijn voor een kus, een knuffel of een verhaaltje voor het slapengaan. Jaarlijks maken de Ronald McDonald Kinderhuizen ruim 70.000 overnachtingen van meer dan 5.000 gezinnen mogelijk.

Wij sponsoren door producten en meubels beschikbaar te stellen voor alle huizen, maar ook bijvoorbeeld de jurkjes voor de gastvrouwen op het jaarlijkse KinderfondsGala. Ook verkoopt Wehkamp de kinderfondsknuffel, 100% van de opbrengst gaat naar het Kinderfonds. Daarnaast zetten medewerkers van Wehkamp zich in door bijvoorbeeld mee te doen aan de HomeRun of HomeRide.

Clothing4u

Clothing4u bestaat sinds 2020 en stelt kledingpakketten samen voor mensen die dit net een beetje extra nodig hebben. Deze pakketten bestaan onder andere uit schoenen, jurkjes, broeken, ondergoed en zijn te bestellen via bewindvoerders, stichtingen of kerken.

Sinds 2021 helpt Wehkamp de stichting met kleding afkomstig uit onze categorieën: dames, heren en kindermode. Ook schenken we schoenen en accessoires, zoals hoeden en tassen. Elk kwartaal doneren wij deze items, om op deze manier bij te dragen aan het mooie doel van Clothing4u. Zodat mensen net dat stapje durven te zetten naar een nieuwe sollicitatie, zelfverzekerder naar school gaan of in een nieuwe outfit shinen op een verjaardag.

PEC Zwolle

Wehkamp is sinds 2020 verbonden aan voetbalclub PEC Zwolle. Als strategisch partner en shirtsponsor zijn wij als Zwols bedrijf trots dat we ons op deze manier kunnen verbinden aan PEC Zwolle en aan de groeiregio Zwolle.

Onze klanten zijn voornamelijk gezinnen. Met deze samenwerking steunen we dan ook het vrouwenvoetbal en de jeugdacademie. Naast de verbinding met groeiregio Zwolle zijn wij strategisch partner van de maatschappelijke stichting Regio Zwolle United.