17
augustus
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl zoekt nieuw jong designtalent

online warenhuis gaat met kinderen op zoek naar badmode 2012

ZWOLLE, 17 augustus – wehkamp.nl gaat via een ontwerpwedstrijd op zoek naar nieuw, jong designtalent in Nederland. Kinderen tussen de 6 en 12 jaar worden uitgedaagd om de nieuwe kinderbadmode van het volgende seizoen te ontwerpen. Het winnende ontwerp wordt daadwerkelijk in productie genomen en in 2012 verkocht in het grootste online warenhuis van Nederland. De winnende ontwerper wint een dagtocht naar het strand met zijn of haar klas, waarbij iedereen het winnende ontwerp cadeau krijgt.

Met behulp van een kleurplaat kan het ontwerp voor een bikini, badpak of zwembroek worden ingezonden. Een vakjury kiest na 28 september uit alle inzendingen de beste vijf ontwerpen. Deze worden van 30 september tot 12 oktober via de Facebook-pagina van wehkamp.nl tentoongesteld. Gedurende deze periode kan er gestemd worden op een van de finalisten. Het ontwerp met de meeste stemmen wint. Het winnende ontwerp wordt op 14 oktober bekendgemaakt.

Inspireren

“De ontwerpwedstrijd speelt niet alleen in op de creativiteit van de kinderen, maar we willen het nieuwe talent ook op een verrassende en eigenzinnige manier inspireren. Met deze wedstrijd creëren we een kweekvijver voor nieuw talent.” aldus juryvoorzitter Jose Metz (Category Manager Beachwear wehkamp.nl). De overige leden van de vakjury zijn Liesbeth Oosterhof (Buyer Beachwear), Jackelien Struik (Bodyfashion Designer) en Mirjam Dijkstra (Concept Stylist Fashion).


wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo’n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl  en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.