27
mei
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl voor vierde maal overall winnaar Usability Award

Online warenhuis ook publiekswinnaar in de categorie E-Commerce

wehkamp.nl heeft gisteravond in LantarenVenster te Rotterdam de Usability Award 2011 gewonnen en mag zich voor de vierde maal een jaar lang de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland noemen. Op basis van de stemmen van het Nederlandse publiek ontving het grootste online warenhuis van Nederland bovendien de Publieksprijs ‘e-Commerce’.

Juryrapport
De vakjury bestaande uit Bastiaan Klooster (voorzitter), Ben Vroom, Els Aerts, Floris Ketel, Rob Punselie, Tjeerd Hoek en Bas Schopman waren erg positief over onder andere de navigatie, productfilters, zoomfunctie in fotografie en vernieuwende functionaliteiten als de ‘Mijn Wehkamp’-omgeving en  de drag and drop-functies ten behoeve van onder andere het maken van collages maken en de mogelijkheid om samen online te shoppen binnen het grootste online warenhuis van Nederland. "We zijn ontzettend trots op deze award. Zeker gezien het feit dat we onze nieuwe website pas begin dit jaar hebben gelanceerd en daar nu al voor erkend worden.", aldus Alexander van Slooten, Manager Internet van wehkamp.nl.

Usability Award
De Usability Award is de jaarlijks terugkerende prijs voor de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland. De Usability Award wordt uitgereikt aan de partijen die betrokken zijn bij de winnende website. De winnende website mag zich gedurende een jaar de meest gebruiksvriendelijke website van 2011 noemen. Ook de ontwikkelaar van de winnende website heeft reden tot feestvieren. Het webdesignbureau mag zich tot het uitreiken van de Usability Award 2012 verantwoordelijk noemen voor de meest gebruiksvriendelijke website van 2011.

Dit jaar is de Award voor de elfde maal uitgereikt. 50 websites - verdeeld over 5 categorieën – waren genomineerd. In elke categorie krijgt 1 website een Usability Award op basis van het stemmende Nederlandse publiek. Daarnaast reikt een vakjury een overall prijs uit aan 1 van de categoriewinnaars. De publieksprijzen werden uitgereikt aan Jantje Beton (categorie overheid/non-profit), Nationale-Nederlanden (bedrijvenwebsites), Zoover (communities), nu.nl (nieuws & entertainment) en wehkamp.nl (e-Commerce). Uit deze categoriewinnaars selecteerde de onafhankelijke vakjury de overall winnaar 2011 (vakjuryprijs).