30
maart
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl verrast social media fans met persoonlijke cadeaus

wehkamp.nl heeft in de afgelopen weken tientallen willekeurige consumenten via social media spontaan verrast met persoonlijke cadeaus. De gebruikers van Twitter, Hyves of Facebook maakte, in veel gevallen zonder het zelf te weten, automatisch kans om verrast te worden. Het persoonlijke cadeau werd door het online warenhuis gekozen op basis van de geplaatste berichten en/of het openbare profiel van de betreffende consument. De prijswinnaars werden vervolgens via het betreffende social media kanaal geïnformeerd over hun prijs.

Het uitdelen van cadeaus leverde leuke reacties op. Op de Facebook-pagina van wehkamp.nl zijn de leukste berichten verzameld. Zo kreeg ‘Suzanne’ te horen dat ze een iPod Touch had gewonnen, omdat ze via Twitter had gemeld dat haar iPod Shuffle per ongeluk in de wasmachine terecht was gekomen: “Hoe leuk is dit! Ik krijg een nóg mooiere iPod touch: die van 32 GB is niet op voorraad, het wordt een 64 GB :) Bedankt @wehkamp!”.

De verrassende social media campagne is ingezet om bekendheid te geven aan de social media kanalen Twitter, Facebook en Hyves van het online warenhuis. Sinds 2009 is wehkamp.nl actief op social media en wil dit platform de komende jaren meer en meer gaan gebruiken. Daartoe is door het online warenhuis een specifieke social media strategie ontwikkeld.

Facebook:    www.facebook.com/wehkampnl
Hyves:          wehkamp-officieel.hyves.nl/
Twitter:         twitter.com/wehkamp