25
juli
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl start eigen affiliate-netwerk

Meer voordelen voor externe partners

ZWOLLE, 25 juli 2012 – wehkamp.nl gaat voor haar verkopen door externe partners (affiliates) vanaf vandaag gebruik maken van een affiliatesprogramma in eigen beheer. Het grootste online warenhuis van Nederland maakt daarvoor geen gebruik meer van de bestaande affiliatenetwerken als tussenpersoon. Door het nieuwe programma wordt er sneller en efficiënter gewerkt, krijgt een partner onder andere meer commissie per verkoop en meer inzicht in de resultaten. Geïnteresseerde partijen kunnen zich vanaf vandaag aanmelden via www.wehkamp.nl/affiliates

 

Meer commissie
Affiliates zorgen, met hun eigen marketinginspanningen, voor meer verkeer naar wehkamp.nl. Wanneer de marketinginspanning ook daadwerkelijk leidt tot de aankoop van een artikel, krijgt een affiliate daarvoor een commissie.  In het nieuwe programma van wehkamp.nl krijgt een affiliate onder andere meer commissie per verkoop, meer inzicht in de resultaten en kunnen de statistieken in eigen systemen geïmporteerd worden door gebruik te maken van een zogenaamde ‘reporting API’. Op advertentievlak zijn er daarnaast diverse tools & widgets beschikbaar zoals een xml shopping API om specifiek assortiment onder de aandacht te brengen. Verder onderhoudt wehkamp.nl direct contact met de affiliate om de inzet van acties beter af te stemmen en worden orders na maximaal 21 dagen gevalideerd.


Over wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,7 miljoen vaste klanten, ruim 117 miljoen bezoekers per jaar en ruim 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 160.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond.