28
maart
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl sluit strategische samenwerking met Mango en Sacha

Zwolle, woensdag 28 maart 2012 – Vandaag kondigt wehkamp.nl een strategische samenwerking aan met Mango en Sacha. De grootste online-retailer van Nederland en beide fashionbrands spelen hiermee in op de groeiende behoefte van consumenten om het aanbod van deze grote merken in de fysieke winkelstraat ook online te kunnen kopen. Tevens spelen zij in op de ontwikkeling van de integratie van offline en online winkelen, waarbij fysieke winkels in de modebranche meer en meer worden gezien als verlengstuk van het online-verkoopkanaal. Sacha en Mango kiezen voor wehkamp.nl als dé partner op het gebied van online winkelen in Nederland.

”wehkamp.nl ziet dat consumenten steeds minder plaats- en tijdgebonden willen zijn voor het doen van (mode-)inkopen. Daarom steken wij veel tijd en energie in het optimaliseren van onze gemakspropositie: shoppen op een tijdstip en plaats die de consument zelf kiest. De samenwerking met Sacha en Mango is een win-winsituatie. Het aangaan van nieuwe allianties met toonaangevende retailers past binnen de groeistrategie van wehkamp.nl. Wij zijn zeer blij en trots op het feit dat we de samenwerking met A-merken als Sacha en Mango mogen aankondigen”, aldus Paul Nijhof, CEO wehkamp.nl.

Hogere eisen aan online-aanbod van modemerken
De uitbreiding van het online-assortiment met twee grote fashion A-merken, stelt wehkamp.nl nog beter in staat om in te spelen op de behoefte van de consument. Consumenten stellen steeds hogere eisen aan het online-aanbod van merken en verwachten online hetzelfde kleding- en schoenenaanbod als in de fysieke winkelstraat. Zo blijkt uit onderzoek van wehkamp.nl*, dat bijna 40% van de vrouwen in Nederland het een voordeel vindt dat er online veel keuze is in het aanbod van merken. 25% van de vrouwen kan de juiste kleding en schoenen niet kopen, omdat hun favoriete winkel niet in de stad is gevestigd waar zij wonen. Door continu te streven naar een actueel en verrassend assortiment met een breed merkportfolio, biedt wehkamp.nl hiervoor een oplossing.

Ward Termeer, algemeen directeur Sacha en Cees de Jong, Areamanager Nederland Mango: “Voor ons is wehkamp.nl dé partner als het gaat om online-verkoop van modemerken. Het grootste online-warenhuis van Nederland kent een grote naamsbekendheid. Door de samenwerking maken wij het voor onze klanten gemakkelijker onze merken te kopen, op de momenten dat ze dit zelf graag willen. Als A-merken op het gebied van fashion hebben wij in wehkamp.nl de A-locatie op het web gevonden.”

* Consumentenonderzoek onder 1012 respondenten, uitgevoerd door DirectResearch.nl.

Over wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 112 miljoen bezoekers per jaar en circa 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online-warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.

Over Sacha
Sacha telt vandaag de dag meer dan 70 vestigingen in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Dit alles dankzij het sterke fundament van het Tilburgse familiebedrijf Termeer, dat al meer dan 100 jaar wordt gedreven door haar passie voor schoenmode en retail. Liefhebbers van het merk Sacha zijn ‘young at heart’. Het merk brengt verschillende opvallende herenschoenen, damesschoenen, tassen & accessoires. Sacha is trendsettend, uitgesproken, echt en bovenal uniek. Net als ieder individu. Sacha is trouw aan haar eigenwijze karakter! Dit maakt Sacha tot een krachtig en zuiver merk.

Over Mango
MANGO is in 1984 gestart met 1 winkel aan de Paseo de Gracia in Barcelona. Inmiddels heeft MANGO ruim 2.400 verkooppunten in 107 landen over de gehele wereld. Ook is MANGO via steeds meer online kanalen verkrijgbaar. MANGO ontwerpt en verkoopt kleding voor de modebewuste vrouw. Prijs, kwaliteit en duurzaamheid staan daarbij hoog in het vaandel.

Audi S6 Avant 2012