01
juni
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl sluit strategisch partnership met Nelson

 

ZWOLLE, 1 juni 2011 – wehkamp.nl en Nelson Schoenen gaan een online samenwerking aan op strategisch niveau. Vanaf medio 2011 zal de schoenencollectie van Nelson Schoenen verkrijgbaar zijn in het grootste online warenhuis van Nederland. Met deze samenwerking biedt wehkamp.nl de consument een van de meest uitgebreide schoenenassortimenten van Nederland.

Nelson Schoenen, bestaande uit onder andere 60 Nelson schoenenwinkels, 27 brandstores van Ecco schoenen en 6 brandstores van Geox schoenen, staat als bedrijf in de Top-5 van de Nederlandse marktleiders op het gebied van schoenen. “wehkamp.nl is marktleider in Nederland op het gebied van online winkelen. Met de samenwerking met wehkamp.nl willen we onze marktpositie verder versterken. De expertise en het aantal bezoekers maakt wehkamp.nl voor ons een fantastische strategische partner.”, aldus Paul Neelissen, directeur eigenaar.

Nelson Schoenen
Nelson Schoenen BV is een dynamische onderneming op het gebied van schoenenmode met ruim 90 winkels, waaronder 60 Nelson familiewinkels. De Nelson schoenenwinkels kenmerken zich door een breed assortiment van dames,- heren,- en kinderschoenen van internationale topmerken, aangevuld met een ruim assortiment private label collectie. De andere pijlers van het schoenenbedrijf zijn de brandstores van Ecco schoenen (27 schoenenwinkels), Geox schoenen (6 schoenenwinkels) en de modische formule Hobb's Fashion Shoes. Met een verwachtte omzet van 100 miljoen in 2012, een groeistrategie naar 150 winkels en een nieuw servicekantoor en Distributiecentrum in Hoofddorp is Nelson klaar voor de toekomst.

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo'n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming. Voor meer informatie: www.rfshollandholding.com