16
april
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl met Piet Hein Eek op grootste internationale meubelbeurs

ZWOLLE/MILAAN, 16 april 2012 -  Het grootste online warenhuis van Nederland, wehkamp.nl, is vanaf 17 april tot en met 22 april samen met ontwerper Piet Hein Eek te vinden op de Salone del Mobile, de toonaangevende internationale meubelbeurs in Milaan. Het terras van Spazio Rossana Orlandi, de designwinkel die eerder door Elle Decoration werd uitgeroepen tot beste woonwinkel ter wereld, wordt ingericht met de meubelen die Piet Hein Eek exclusief ontwierp voor wehkamp.nl. Na afloop van de beurs worden de wehkamp.nl meubelen in de designwinkel verkocht. Spazio Rossana Orlandi is tevens de plek waar Piet Hein Eek zijn overige ontwerpen ten toon stelt.

Salone Internazionale del Mobile
De Salone Internazionale del Mobile is de jaarlijkse designbeurs in Milaan, waarbij ontwerpers en fabrikanten bijeen komen om hun laatste ontwerpen te tonen. Het is de grootste meubelbeurs ter wereld. De beurs was oorspronkelijk bedoeld om Italiaans design te promoten, maar ontwikkelde zich in 1967 tot een internationaal evenement. De eerste Salone, in 1961, had 328 tentoonstellende deelnemers en 12.000 bezoekers. Inmiddels is de beurs uitgegroeid tot een zesdaags evenement met 2.500 tentoonstellende deelnemers en 297.000 bezoekers uit 154 verschillende landen.

wehkamp.nl en Piet Hein Eek
Piet Hein Eek en Nederlands grootste online warenhuis werken sinds 2011 nauw samen aan de ontwikkeling en de productie van collectie exclusieve meubelen. De samenwerking werd op eigenzinnige wijze geïntroduceerd tijdens de Kick-off van de Dutch Design Week waar Piet Hein Eek zijn collectie ten toon stelde. Eek en wehkamp.nl laten met deze samenwerking op verrassende wijze zien dat artistiek ontwerp en commercie op een harmonieuze wijze samen kunnen gaan.

Het eigenzinnige en ondernemende karakter van zowel wehkamp.nl als Piet Hein Eek heeft beiden dan ook samengebracht. Eek, die bekend staat om zijn traditioneel Nederlandse ontwerpen, met simpele structuren en eenvoudige bewerkingen. En het bedrijf wehkamp.nl, die zijn wortels heeft in Nederland en bekend staat om zijn verrassende collectie en betrouwbaarheid. Een spraakmakende combinatie van twee oer-Hollandse merken die terug te vinden is in het ontwerp van de exclusieve meubellijn.

Over wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 115 miljoen bezoekers per jaar en circa 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl  en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 548 miljoen euro in het boekjaar 2011/2012, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.