14
februari
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl en Unilever Nederland sluiten strategisch partnerschap

ZWOLLE, donderdag 14februari 2013 – wehkamp.nl en Unilever hebben een strategisch partnerschap gesloten. Unilever zal vanaf vandaag meer dan 250 producten van onder andere Zwitsal, Andrélon, Vaseline en Neutral aanbieden op wehkamp.nl. Met het partnerschap spelen wehkamp.nl en Unilever in op de groeiende behoefte van de Nederlandse consument om al hun gewenste producten online te kunnen kopen.

Het partnerschap tussen Unilever Nederland en wehkamp.nl omvat meer dan het aanbieden van Unilever-producten op wehkamp.nl. Unilever wil via de samenwerking een stap vooruit zetten in het online kanaal. “Unilever heeft de ambitie overal te zijn waar de Nederlandse consument zich bevindt. wehkamp.nl is voor ons daarin een vooruitstrevende en deskundige samenwerkingspartner. De positionering van wehkamp.nl als de meest actuele en veilige vindplaats sluit aan op de visie van Unilever. Door onze krachten te bundelen, gaan wij samen op zoek naar de beste manier om onze consumenten te kunnen bedienen”, aldus Jorg Brouwer, verkoopdirecteur bij Unilever.  

In de huidige digitale samenleving ziet wehkamp.nl een toenemende behoefte van consumenten om producten uit verschillende productgroepen online te kunnen kopen. Daarom is het online warenhuis continu op zoek naar de juiste partners, om een optimaal assortiment aan haar consument te kunnen aanbieden. Als het gaat om verzorgingsproducten, oriënteren consumenten zich ook steeds meer online. Naast het aanbieden van deze producten door middel van de samenwerking met Unilever, biedt wehkamp.nl ook uitgebreide informatie over de producten. Hiermee vervult zij de informatiebehoefte van de consument.

Door de strategische samenwerking met Unilever biedt wehkamp.nl haar consument een nog breder productassortiment. “We hebben gekeken welke producten uit het assortiment van Unilever aansluiten op ons bestaande assortiment en op de behoefte van onze klanten. Wij zullen ons allereerst focussen op het Unilever Home & Personal Care-assortiment.Gedacht kan worden aan bijvoorbeeld Andrélon haar- en styling producten, die aansluiten op ons Mooi & Gezond-assortiment en producten zoals Zwitsal,Vaseline en Dove voor het Mama & Kind-platform”, aldus Dennis Haarman, Unit Manager Mooi & Gezond. Samen inventariseren Unilever en wehkamp.nl welke andere producten van Unilever in de toekomst kunnen worden aangeboden op wehkamp.nl.


Foto: Willem Brandt - VP Customer Development Unilever Nederland en Paul Nijhof - CEO wehkamp.nl, gaan voor een duurzame digitale samenwerking.