28
april
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl en Procter & Gamble gaan strategisch samenwerken

wehkamp.nl opent nieuwe online wereld op gebied van persoonlijke verzorging

ZWOLLE, 28 april 2011 - wehkamp.nl start vanaf 1 mei binnen haar online warenhuis een specifieke wereld op het gebied van persoonlijke verzorging met als launching partner Procter & Gamble. Consumententrends geven aan dat deze markt de komende jaren een grote vlucht zal nemen, juist ook via het internet. P&G richt zich op deze groeimarkt en heeft uitstekende kennis van dit kanaal op internationale schaal en weet deze kennis te vertalen in relevante proposities. wehkamp.nl is in Nederland marktleider op het gebied van internetretailing en kan een groot deel van de Nederlandse consumenten tot haar klantenkring rekenen. De strategische combinatie is er op gericht om beauty & wellness concepten te vermarkten en gezamenlijk te innoveren om te blijven voorzien in de snel groeiende behoefte onder consumenten op dit vlak. Zo’n 1500 verschillende verzorgingsproducten worden toegevoegd aan het assortiment binnen de belevingswereld ‘Beauty & Wellness’. Hiermee wordt een van de grootste online winkels op het gebied van persoonlijke verzorging van Nederland gecreëerd. Beide partijen verwachten met deze strategische samenwerking binnen enkele jaren een miljoenenbusiness te kunnen creëren.

Online expertise
“De verwachting van verschillende analisten is dat op langere termijn ongeveer 40% tot 50% van de omzet binnen het Beauty & Wellness-segment uit online aankopen komt. Daar moet je als Procter & Gamble dus op inspelen. Wij willen aanwezig zijn waar de consument komt om haar optimaal te bedienen. Het kennen van de behoeften van je klant is daarvoor cruciaal. Wanneer je vervolgens kijkt naar partijen die leidend zijn in online verkopen, veel expertise hebben in online winkelen en openstaan voor een vergaande samenwerking dan is wehkamp.nl in Nederland een voor de hand liggende partij om mee samen te werken.”, aldus Bart Kuppens, Commercieel Directeur P&G Nederland.

Assortiment
De belevingswereld ‘Beauty & Wellness’ is een nieuwe afdeling van de in januari geïntroduceerde nieuwe website van wehkamp.nl. Hiermee biedt wehkamp.nl totaal oplossingen voor haar klanten: er goed en verzorgd uitzien en bovenal je goed en gezond voelen. “Procter & Gamble is van wereldklasse op het vlak van consument kennis en de vertaling daarvan in aantrekkelijke en innovatieve producten voor de consumentenmarkt. Met een dergelijke professionele partij werken we graag samen. Vanaf 1 mei zullen we ruim 1500 verschillende kwalitatieve verzorgingsproducten van onder andere Pampers, Gillette, Oral-B, Wella, Olaz, Max Factor, Always, head&Shoulders toevoegen in de Beauty & Wellness shop, aldus Paul Nijhof, CEO wehkamp.nl. We zullen overigens een breder assortiment van overige A-merken gaan voeren.

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo’n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Lacent B.V. en Fonq.nl, realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.

Over Procter & Gamble
4 miljard keer per dag gebruiken consumenten wereldwijd de merken van Procter & Gamble. Onze portfolio bestaat uit topmerken waaronder Pampers®, Ariel®, Always®, Alldays®, Tampax®, Pantene®, Herbal Essences®, Pringles®, Dash®, Dreft®, Lenor®, Mr Proper®, Swiffer®, Iams®, Oral-B®, Duracell®, Olaz®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette® en Braun®. P&G heeft ongeveer 127.000 medewerkers verspreid over meer dan 80 landen. Bezoek onze website www.pg.com/nl