25
september
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl en Piet Hein Eek onthullen nieuw meubelstuk van designcollectie

In bed met Piet Hein Eek op de Woonbeurs Amsterdam

Zwolle, dinsdag 25 september 2012 – Industrieel ontwerper Piet Hein Eek onthulde vandaag op de Woonbeurs het achtste meubelstuk van zijn designcollectie, die exclusief verkrijgbaar is bij wehkamp.nl. De afgelopen maanden hebben Piet Hein Eek en Nederlands grootste online warenhuis nauw samengewerkt aan de ontwikkeling en de productie van dit meubelstuk. Op de Woonbeurs in Amsterdam krijgen ruim 90.000 geïnteresseerde bezoekers de kans om kennis te maken met een echte ‘Eek’ voor in je slaapkamer, waarbij een eigenzinnige vormgeving maar ook een goede prijs-kwaliteitverhouding centraal staan.

Trends in online meubelshoppen
Met de samenwerking laten Piet Hein Eek en wehkamp.nl zien dat artistiek ontwerp en commercie op een harmonieuze manier samen kunnen gaan. Het eigenzinnige en ondernemende karakter van zowel wehkamp.nl als Piet Hein Eek heeft beiden dan ook samengebracht. Het online warenhuis stelt met de samenwerking een A-locatie op het web beschikbaar, waardoor de Nederlandse consument de kans krijgt online (design-)meubels aan te schaffen. Erwin van Cooth, Unit Manager Huis, Tuin en Klussen: “De online markt voor huis, tuin en doe-het-zelf is in Nederland nog relatief klein. Op dit moment vindt 1,5% van alle aankopen online plaats. wehkamp.nl ziet dat deze branche zich snel ontwikkelt. De komende jaren zal deze fors blijven groeien. De verwachting is dat binnen 15 jaar 45% van alle aankopen in dit segment online wordt gedaan.” Ondanks de aanhoudende krimp in de woonbranche laat wehkamp.nl in dit segment een dubbelcijferige groei zien. Samenwerkingen met topontwerpers als Piet Hein Eek en Piet Boon dragen bij aan de groeiende interesse om dit soort producten ook online te gaan kopen. Naast de onthulling van het Piet Hein Eek bed worden ook de eerder gelanceerde meubels tentoongesteld in het Piet Hein Eek Café op De Woonbeurs.

Consument als sleutelfiguur
Speciaal voor wehkamp.nl ontwerpt Piet Hein Eek een collectie design meubels van eerlijk materiaal. De ontwerpen zijn door de ingenieuze constructie verrassend en gemakkelijk zelf thuis in elkaar te zetten. Piet Hein Eek: "Bij wehkamp.nl praten ze over de online winkel alsof het een fysieke winkel is en zo willen zij dit de consument ook laten ervaren. Het allerbelangrijkste van een goed ontwerp is uiteindelijk de ruimte waar het komt te staan. Daar komt alles samen. En daar zit 'm de clou; we maken goed geproduceerde en mooie producten die verkrijgbaar zijn bij de grootste online winkel van Nederland, maar die pas ‘af’ zijn als ze bij de mensen thuis staan."

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,7 miljoen vaste klanten, ruim 117 miljoen bezoeken per jaar en ruim 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 160.000 artikelen verdeeld over Mode, Huis, Tuin & Do It Yourself, Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 548 miljoen euro in het boekjaar 2011/2012, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.