22
oktober
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl en Piet Hein Eek onthullen negende meubelstuk van designcollectie

Kastenconcept maakt designcollectie compleet

ZWOLLE/EINDHOVEN, maandag 22 oktober 2012 – Industrieel ontwerper Piet Hein Eek en online warenhuis wehkamp.nl hebben tijdens de Dutch Design Week het negende, en laatste meubelstuk uit de exclusieve samenwerking onthuld. Het laatste meubelstuk is een kastenconcept bestaande uit een kledingkast en een dressoir. De houten kasten zijn verkrijgbaar in 2 uitvoeringen; onbehandeld (multiplex berken) en twee kleurvariaties (mdf). De complete collectie meubelstukken is tijdens de Dutch Design Week te zien in het Eindhovens atelier van Piet Hein Eek. Na de Dutch Design Week bekijken wehkamp.nl en Piet Hein Eek welke nieuwe activiteiten ontwikkeld kunnen worden binnen de samenwerking.

 

Het afgelopen jaar hebben Piet Hein Eek en wehkamp.nl nauw samengewerkt aan de ontwikkeling en de productie van een 9-delige collectie meubelen. De eerste meubelstukken daarvan werden exact een jaar geleden op de Dutch Design Week onthuld. “Ik ben enorm trots op het kastenconcept omdat het ontwerp uitblinkt in eenvoud. Het idee van de gehele collectie was negen archetypische stukken te ontwerpen die tijdloos zijn. Dat staat er nu en de kast is daar een mooie afsluiting van.”, aldus Piet Hein Eek.

Ruimte voor creativiteit consument
De kasten worden als een eenvoudig bouwpakket binnen een dag na bestellen bij de klant geleverd, voorzien van een handleiding en tips over hoe je de kast kunt behandelen. “De kast van onbehandeld hout kun je gewoon onbehandeld aan je interieur toevoegen voor een wat stoere, ruige uitstraling, maar we geven onze klant ook de ruimte om zelf creatief te kunnen zijn. De kast kan zelf geschilderd worden, met behang beplakt, of voorzien worden van een eigen tekening. Zo kan men de kast exact laten passen bij de rest van het interieur.”, aldus Erwin van Cooth, Unit Manager Huis, Tuin & Klussen bij wehkamp.nl.

Samenwerking
Met de samenwerking laten Piet Hein Eek en wehkamp.nl zien dat artistiek ontwerp en commercie op een harmonieuze manier samen kunnen gaan. Het eigenzinnige en ondernemende karakter van zowel wehkamp.nl als Piet Hein Eek heeft beiden dan ook samengebracht. Het online warenhuis stelt met de samenwerking een A-locatie op het web beschikbaar, waardoor de Nederlandse consument de kans krijgt online (design-)meubels aan te schaffen.
Speciaal voor wehkamp.nl heeft Piet Hein Eek een collectie designmeubels van eerlijk materiaal ontworpen. De ontwerpen zijn door de ingenieuze constructie verrassend en gemakkelijk zelf thuis in elkaar te zetten. Eind september werd het achtste meubelstuk van de designcollectie onthuld op de Woonbeurs in Amsterdam, waarbij de ruim 90.000 bezoekers kennis hebben gemaakt met een echte ‘Eek’ voor in de slaapkamer.

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,7 miljoen vaste klanten, ruim 117 miljoen bezoeken per jaar en ruim 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 160.000 artikelen verdeeld over Mode, Huis, Tuin & Do It Yourself, Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 548 miljoen euro in het boekjaar 2011/2012, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.