18
januari
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl CEO Paul Nijhof winnaar van BID Award 2012

AMSTERDAM/ZWOLLE, 18 januari 2012 - Tijdens de vijfde editie van de BID (Big Improvement Day) is Paul Nijhof gisteravond in de Amsterdamse RAI uitgeroepen tot winnaar van de BID-Award 2012. Dit is de award voor dé ondernemer van Nederland. Een ondernemer met visie, persoonlijkheid, lef en het vermogen iets uit het niets op te bouwen. Iemand die een bijdrage levert aan de economie, werkgelegenheid en de spirit van Nederland. In aanwezigheid van zo'n 600 beslissers uit het bedrijfsleven en de overheid ontving Paul Nijhof de prijs uit handen van John Fentener van Vlissingen (de winnaar van de eerste BID Award in 2008). "Ik ben ontzettend vereerd. Ik beschouw deze prijs als een grote erkenning van mijn 850 collega's die met hun enorme inzet wehkamp.nl opnieuw hebben uitgevonden.", aldus de trotse winnaar.

Juryrapport
Paul Nijhof werd, naast Daniel Ropers (CEO Bol.com), Frits van Eerd (CEO Jumbo) en Ronald van Zetten (CEO Hema), vanuit de BID Adviesraad aangedragen als genomineerde. De adviesraad vertegenwoordigt zowel bedrijfsleven als overheid als wetenschap en functioneert als klankbord voor de BID-organisatie. Paul is er volgens de adviesraad in geslaagd het bedrijfsmodel van wehkamp.nl met succes 180 graden om te draaien. Met een nieuwe strategie, kern- en merkwaarden is de formule opnieuw in de markt gezet. Van postorderbedrijf zijn zij getransformeerd naar grootste online retailer van Nederland. Op Europees niveau bekleedt wehkamp.nl zelfs de 8e positie in de Top100 Pure players. Wehkamp.nl is tot dusver het enige bedrijf wereldwijd dat een transitie van postorder naar 100% online retailer succesvol heeft voltooid.

BID
De missie van BID is het gezamenlijk verbeteren van de B.V. Nederland op het gebied van Duurzaamheid, Ondernemerschap, Educatie en Leiderschap. Sinds 2008 wordt op elke derde dinsdag van januari het BID Event gehouden en wordt stil gestaan bij de 'Stand van het Land': hoe staat Nederland er voor op bovengenoemde thema's? Voorgaande jaren hebben Joop van de Ende en Reinout Oerlemans de prijs in de wacht gesleept. BID is hét platform voor inspirerende ontmoetingen, vernieuwende inzichten en grensoverschrijdende samenwerkingen. BID staat in het teken van beweging.

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 112 miljoen bezoekers per jaar en circa 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.