Zwolle,
16
oktober
2014
|
11:17
Europe/Amsterdam

wehkamp.be verwelkomt eerste Belgische klant

Online warenhuis opent deuren in België

Na 63 jaar actief te zijn geweest op de Nederlandse markt opende wehkamp deze ochtend de virtuele deuren van haar nieuwe online warenhuis in België en werd de eerste Belgische klant verwelkomd. Om het online warenhuis zo goed mogelijk op de behoeftes van de Belgische consument aan te laten sluiten, kiest wehkamp voor een gefaseerde introductie. De komende maanden worden gebruikt om wehkamp.be verder uit te breiden en te optimaliseren, zodat vervolgens de volledige versie van het online warenhuis live kan gaan met een assortiment van ruim 150.000 artikelen binnen de werelden Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness.

De Belgische consument krijgt met wehkamp.be een webwinkel die draait op een volledig nieuw ontwikkeld technisch platform. Het assortiment bestaat straks uit zo’n 150.000 artikelen van zo’n 1200 merken en is daarmee, buiten de toevoeging van lokale merken, gelijk aan het Nederlandse warenhuis. Een deel van het merkportfolio was tot dusver niet online beschikbaar in België. Moederbedrijf RFS Holland Holding wil binnen drie jaar wehkamp.be tot een top-3 speler binnen de Belgische online markt maken.

Inspireren
wehkamp.be wil bewust niet een assortiment van miljoenen artikelen aanbieden. De doelgroep is op zoek naar gemak en heeft geen zin om tussen honderdduizenden jurkjes te zoeken naar het jurkje dat het best bij haar past. Door de klant te inspireren op basis van wereldwijde- en lokale trends en oplossingen aan te dragen met de mooiste producten van de juiste merken biedt wehkamp.be de klant daarom ook echt toegevoegde waarde. In Nederland werkt wehkamp onder andere samen met diverse Nederlandse merken. Om ook voor de Belgische consument een passend aanbod te creëren, zal wehkamp ook Belgische merken toevoegen aan het assortiment.

Services
Consumenten die voor 22.00 uur op wehkamp.be een bestelling doen hebben het pakketje binnen twee werkdagen in huis. Bestellingen worden met behulp van logistieke partner DHL Parcel afgeleverd op ieder gewenst adres. Betalen kan met Credit Card, MrCash en later ook met PayPal.

Grotere producten, zoals witgoed, bruingoed en meubilair, waarvoor tweemansbezorging nodig is, worden later aan het assortiment toegevoegd. Deze producten worden straks op ieder gewenste plek in huis geplaatst, uitgepakt en gecontroleerd.

Bestelde producten kunnen gratis geretourneerd worden binnen 14 dagen via een van de ruim 500 DHL Parcelshops. Straks kunnen consumenten ook hun retouren gratis thuis laten ophalen. Consumenten kunnen voor direct contact gebruik maken van het gratis 0800-nummer of e-mail.

 

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.