04
december
2018
|
14:14
Europe/Amsterdam

Wehkamp zet volgende stap in personalisatie en inspiratie

Nieuwe ontdektool in de app zorgt voor ‘eigen etalage’ per klant

Wehkamp heeft een vernieuwende ontdektool toegevoegd aan de app. In deze tool krijgen klanten elke dag nieuwe stijl-items te zien op het gebied van mode, wonen en beauty. Doordat klanten items kunnen liken of wegswipen, wordt de tool steeds slimmer en persoonlijker. Op deze manier creëert elke klant haar eigen etalage en zal Wehkamp haar steeds meer dingen kunnen laten zien waarvan zij zelf nog niet wist dat ze deze leuk vond. Met de nieuwe tool wordt ingespeeld op de behoefte van klanten om even lekker rond te kijken, inspiratie op te doen en nieuwe dingen te ontdekken, vergelijkbaar met even langs de winkels lopen.

Hoe werkt het?

In de app is een plek gecreëerd waar klanten leuke dingen kunnen 'ontdekken'. Als de klant daarnaartoe gaat, dan kan zij een aantal categorievoorkeuren (dames, heren, meisjes, jongens, baby, sport, wonen, tuin en beauty) en haar voornaam invoeren. Daarna kan het swipen en liken beginnen. De klant krijgt items te zien op basis van wat populair en trending is, gecombineerd met specifieke klantdata en klantgedrag. Het algoritme hangt een score aan een product op basis van de combinatie van deze factoren, waardoor het steeds persoonlijker wordt. Elke dag krijgt de klant een andere lijst met nieuwe stijl-items te zien. Dit zijn modelfoto’s afgewisseld met productbeelden. Als de klant het artikel liket, dan krijgt zij meer soortgelijke en aanverwante items te zien. Als de klant het wegswipet en daarmee niet leuk vindt, dan verdwijnt het artikel van de persoonlijke lijst en komen soortgelijke items niet meer terug. Ook kunnen items worden opgeslagen, waardoor er een soort 'wall' ontstaat. Favoriete items kunnen worden gedeeld via social media, op de wensenlijst worden gezet en uiteraard aan de winkelmand worden toegevoegd.

Technische specificaties

De nieuwe ontdektool is mobiel en op de tablet te gebruiken (zowel iOS als Android). De nieuwe tool zit geïntegreerd in de laatste update van de Wehkamp-app. Het swipen is op dit moment alleen mogelijk op iOS, binnen een paar weken kan dit ook op Android-toestellen. Op de achtergrond wordt elke dag gewerkt aan de doorontwikkeling van de tool zodat deze nóg slimmer en persoonlijker wordt, voorzien van nóg rijkere data.

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.