07
november
2019
|
10:34
Europe/Amsterdam

Wehkamp verlengt contract met DHL

Samenwerking sinds 1988

 

Afgelopen week heeft Wehkamp de lopende overeenkomst met DHL Parcel met 3 jaar verlengd. In 1988, ruim dertig jaar geleden, tekenden het logistieke bedrijf en de online shop hun eerste contract. Focus op klant, verbetering en innovatie zijn de gezamenlijke drijfveren en dit resulteert in een significante stijging van de klanttevredenheid.

De afgelopen jaren hebben Wehkamp en DHL steeds grote stappen gezet in het verbeteren van de service en klantgerichtheid. Zo realiseerden ze de afgelopen anderhalf jaar een NPS stijging van 20%. Het meest waarderen klanten de snelle levering (vandaag voor 23.59 uur besteld, morgen in huis), de tijdvakken waar Wehkamp klanten kosteloos uit kunnen kiezen en de eenvoudige keuze voor levering bij een DHL ServicePoint, locker of buurtpunt. Ook de gratis levering op zaterdag en bezorging op maandag of in de avond worden hoog gewaardeerd. Doordat de processen optimaal op elkaar zijn afgestemd, kan Wehkamp ook op piekmomenten als Black Friday, kerst en Wannahave Days haar hoge serviceniveau garanderen. 

Steeds duurzamer
Maarten Tibosch, COO bij Wehkamp: “DHL is voor ons een belangrijke logistieke partner. Samen werken we niet alleen aan de beste logistieke service voor onze klanten, maar ook proberen we elke dag dingen slimmer en daardoor duurzamer te doen. Zo hadden we onlangs het idee om de rolcontainers te verhogen, zodat vrachtauto’s nog efficiënter beladen kunnen worden. Mooi dat dit dan ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Eén van de duurzame stappen die we samen hebben gezet.” 

Toekomstplannen
Op dagelijkse basis is er contact tussen DHL en Wehkamp, om samen te kijken naar de behoefte van de Wehkamp klant en hoe daar nog beter aan te voldoen. Zo zijn de avondlevering, maandaglevering en de forse toename in aantal DHL ServicePoints ontstaan. Ook gaan DHL en Wehkamp kleinere tijdvakken testen. De komende tijd wordt er getest met tijdvakken van twee uur, waar de klant nu nog kan kiezen uit een tijdvak van vier uur. De klant wenst steeds meer invloed op de bezorging van haar pakket. Daarom geeft Wehkamp al geruime tijd haar klanten de mogelijkheid om na het bestellen nog de plaats en het tijdstip van bezorgen aan te passen. Dit kan heel eenvoudig online, in ‘mijn wehkamp’. Wouter van Benten, CEO bij DHL Parcel: “We zijn allebei frontrunners in e-commerce en in onze samenwerking dagen we elkaar continu uit om met innovatieve bezorgoplossingen te komen.”

 

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt zo'n 11 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt 60% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour.