22
oktober
2019
|
13:56
Europe/Amsterdam

Wehkamp stelt Helen Zuurmond aan als nieuwe CMO

 

Sinds 14 oktober jl. versterkt Helen Zuurmond als nieuwe Chief Marketing Officer (CMO) de directie van Wehkamp. Zij volgt hiermee Joost van Hilten op, die recent zijn functie als Chief Marketing & Product Officer bij Wehkamp neerlegde.

Helen heeft de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan in de retailbranche. Zowel als strategy director aan bureauzijde voor onder andere Ahold en Rituals, als in verschillende rollen bij retailers V&D en meest recent HEMA. In haar nieuwe functie is zij verantwoordelijk voor de marketingstrategie van Wehkamp, met focus op het worden van de meest inspirerende online shop voor living en fashion in Nederland.

Helen Zuurmond, CMO bij Wehkamp: “Wehkamp is allereerst een sympathiek en oer-Hollands merk. Daarnaast heeft Wehkamp bewezen in staat te zijn om de omslag te maken naar een modern digitaal bedrijf. Deze combinatie maakt Wehkamp uniek. Op deze mooie basis bouw ik graag verder, samen met mijn team. Mijn kracht ligt vooral in het combineren van ratio en emotie. Dat doen we al heel goed, maar er liggen nog veel meer kansen. Uiteindelijk willen we het platform zijn dat iedereen aanspreekt in zijn of haar persoonlijke klantbehoeftes.”

Graham Harris, CEO Wehkamp: “Ik ben heel blij dat Helen het Wehkamp-team komt versterken met haar geweldige ervaring in retailmarketing. We zijn zeer enthousiast over de richting die Wehkamp opgaat en Helen zal een belangrijke bijdrage leveren aan de manier waarop onze klanten ons merk ervaren.”

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt zo'n 11 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt 60% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour.