02
maart
2018
|
09:19
Europe/Amsterdam

Wehkamp en Picnic starten samenwerking

Picnic gaat ook retourzendingen Wehkamp meenemen: meer gemak voor de klant en minder drukte in de stad

Wehkamp en websuper Picnic gaan samenwerken. Vandaag start in Amersfoort een proef waarbij klanten van Picnic hun Wehkamp-retouren kunnen meegeven aan de bezorger van hun boodschappen. De elektrische wagentjes van Picnic zorgen ervoor dat de pakjes weer bij Wehkamp terechtkomen. De samenwerking is niet alleen gunstiger voor de klant, maar zorgt ook voor minder drukte in de stad, minder vervoersbewegingen en dus minder CO2-uitstoot.

Wehkamp is continu op zoek naar nieuwe manieren van duurzamere distributie die het leven makkelijker maken. Zo startte het online warenhuis in 2017 al een samenwerking met Fietskoeriers.nl. Wehkamp wil meerdere bezorgopties aanbieden, zodat klanten zelf kunnen bepalen hoe en wanneer zij het product geleverd willen hebben. Ook Picnic sprak bij de start in 2015 al uit méér te willen zijn dan alleen een bezorgdienst van boodschappen. Het innovatieve techbedrijf wil een logistieke dienstverlener worden die het leven van zijn klanten makkelijker maakt, zonder dat deze daar extra voor moeten betalen. Het terugdringen van het aantal bezorgbusjes is bovendien goed voor het milieu.

Later ook bezorging

De samenwerking tussen Picnic en Wehkamp is de eerste in zijn soort: meerdere complexe logistieke stromen en ict-systemen zijn op elkaar aangesloten. De proef begint met retouren, maar beide partijen hebben de ambitie om de samenwerking uit te breiden met de bezorging van Wehkamp-bestellingen.

Maarten Tibosch, COO van Wehkamp: “Wij zijn er vooral voor gezinnen en die zijn vaak ontzettend druk. De samenwerking met Picnic geeft de klant de keuze om op één moment bestellingen van verschillende aanbieders in ontvangst te nemen. Dat scheelt ontzettend veel tijd en ruimte, dus wij denken dat klanten dit erg waarderen. In plaats van met meerdere bezorgwagentjes achter elkaar de straat in te rijden bundelen we dat nu tot een duurzamer en efficiënter geheel.”

"Onze elektrische bezorgwagentjes komen iedere week bij een kwart van de Amersfoortse gezinnen aan de deur", aldus Michiel Muller, mede-oprichter van Picnic. "Het is dus makkelijk en duurzaam om de retourpakketjes van Wehkamp mee te nemen en het effect is enorm. Meer gemak, minder CO2-uitstoot en minder busjes in de wijk."

 

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.