04
juli
2018
|
17:49
Europe/Amsterdam

Wehkamp en BCC starten grote strategische samenwerking

klanten van beide retailers krijgen zo het beste van twee werelden: nog meer service en een breder assortiment

Wehkamp en BCC worden exclusieve alliantiepartners. Vanaf eind oktober 2018 gaat de samenwerking van start en zal deze gefaseerd worden uitgebreid. Deze lange-termijnsamenwerking houdt in dat Wehkamp voor het complete assortiment ‘elektronica’ en ‘huishoudelijke apparaten’ gebruik maakt van BCC en BCC aan de andere kant gebruik maakt van het complete fulfilmentproces van Wehkamp. Het beste van twee werelden, gecombineerd voor de klant. 

win-win-winsituatie 

Door de strategische samenwerking ontstaat er een win-win-winsituatie. Beide partijen creëren met deze samenwerking een sterkere positie in een concurrerende markt. Maar nog belangrijker: samen kunnen Wehkamp en BCC hun klanten nog beter van dienst zijn. Door het bundelen van de online kracht en complete service van Wehkamp mét de elektronica expertise en fysieke locaties van BCC, ontstaat er een unieke propositie voor de consument. Op termijn zal de samenwerking verder worden uitgebreid, waarbij klanten van beide bedrijven gebruik kunnen gaan maken van elkaars serviceproposities, zoals installatie, reparatie, betaaloplossingen, bezorgservices en het gebruik van de fysieke locaties van BCC voor beide klantgroepen. 

krachten bundelen 

De samenwerking gaat eind oktober 2018 van start, dan zijn de eerste onderdelen zichtbaar voor de klant, en zal gefaseerd worden uitgebreid. Het is de bedoeling dat alle activiteiten en services binnen een jaar zijn geïmplementeerd.

Piet Coelewij, ceo van Wehkamp: “Wij zijn enorm blij met deze samenwerking met BCC. Fantastisch dat wij elkaar op deze manier kunnen versterken en Wehkamp zo verder kan bouwen aan de ultieme klantervaring voor gezinnen in Nederland, want die is voor ons het allerbelangrijkste. Dat zit hem in een eigentijds assortiment, een shopervaring waar je blij van wordt en een verrassend makkelijke service. Deze samenwerking maakt deel uit van de verdere groeistrategie van Wehkamp. Wij richten ons vooral op mode, wonen, beauty en baby/kids, daar zijn we ontzettend goed in. Voor alle andere categorieën, die relevant zijn voor gezinnen, investeren we in partnerships. Als bijvoorbeeld in dit geval de wasmachine het plotseling niet meer doet, willen we die natuurlijk ook aan onze klanten kunnen blijven bieden, want bij gezinnen is de wasmand altijd vol. Maar, dan uiteraard wel mét alle services van Wehkamp, zoals vandaag besteld morgen in huis, gratis retour (ook gratis bij je thuis opgehaald), diverse betaaloplossingen en alles geregeld in de Wehkamp app. Door onze partnerships verder uit te breiden, creëren we nog sneller een breed, relevant en verrassend assortiment voor onze klanten.” 

Herman Bramer, ceo van BCC: “Wij zijn heel blij met deze samenwerking met Wehkamp, die volledig past in onze visie op hoe retail en de elektronicamarkt zich ontwikkelen. Wij geloven in samenwerking en partnerships, niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn. De kracht van BCC zit in de expertise in elektronica, onze fysieke locaties en onze service-propositie. Ons doel is om elektronica leuk, makkelijk en bereikbaar te maken voor de consument. Door onze deskundigheid te bundelen met de kracht van Wehkamp op het gebied van online en fulfilment ontstaat een fantastisch aanbod voor de Nederlandse consument. Met de eerste stap ontsluiten we ons assortiment voor de Wehkamp-klant, op termijn bundelen we onze netwerken en services tot een unieke propositie. Omnichannel retail in elektronica krijgt daarmee een nieuwe dimensie voor de consument. Het is voor ons een belangrijke stap in de transformatie van BCC.”

 

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kinds. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.