09
april
2018
|
17:00
Europe/Amsterdam

Wehkamp beleeft beste weekend ooit

mode-, woon- en tuinitems vliegen distributiecentrum uit

Wehkamp zet vol in op mode, wonen en lifestyle voor gezinnen. Afgelopen weekend was het, mede door de ‘Glamour days’, topdrukte bij Wehkamp en draaide het online warenhuis het beste weekend ooit. Doordat het ook het eerste echte lenteweekend was, zag je de zomerjurkjes, schoenen, kinderkleding en tuinitems het distributiecentrum uitvliegen.

2 bestellingen per seconde

Op de piek van de drukte waren er ruim 110 klantbestellingen per minuut, wat neerkomt op zo'n 2 bestellingen per seconde. Piet Coelewij, CEO van Wehkamp: “We zien dat vooral gezinnen ons heel goed weten te vinden. Binnen deze groep zagen we afgelopen weekend een groei van zo’n 30%. Naast damesmode, is er ook heel veel kinderkleding besteld. De kinderen zijn uit hun zwemkleding, jurkjes en korte broeken gegroeid, dus daar wordt veel naar gezocht. Op mobiel en dan vooral in de app, zien we een enorme groei. Meer dan de helft van onze klanten bestelde het afgelopen weekend mobiel.”

Alles is lente bij Wehkamp

Het is lente en dat is te merken. Mensen hebben de kledingkasten opgeruimd en hebben zin om hun garderobe én huis weer een boost te geven door kleur, accessoires en bloemenprints toe te voegen. Niet alleen de mode-items voor het hele gezin (dames-, heren-, kinder- en babymode) liepen hard, er werden ook heel veel woon- en tuinartikelen besteld.

Top 5 meest bestelde artikelen

1) Converse All Star gympen dames

2) Dr. Martens veterboots dames

3) Produkt t-shirt heren

4) WE Fashion korte broek jongens

5) Exotan loungeset La Vida

 

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.