15
maart
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Vruchtbare samenwerking tussen wehkamp.nl en Nutricia is geboren

Unieke online-oplossingen voor behoeften jonge ouders

Zwolle, donderdag 15 maart 2012 - Vandaag kondigen wehkamp.nl en Nutricia hun strategische samenwerking aan. Met deze samenwerking willen beide partijen (aanstaande) moeders ontzorgen en inspelen op de behoeften van jonge ouders, door een online-vindplaats te creëren waar het assortiment Nutrilon, Olvarit en Bambix verkrijgbaar is. Naast het aanbieden van haar volledige assortiment biedt Nutricia ook online weekmenu’s aan die passen bij de fase van het kindje. Op termijn wordt de samenwerking uitgebreid en zal een voedingskundige van Nutricia via wehkamp.nl de consument online advies geven over haar producten. Het complete assortiment baby- en kindervoeding van Nutricia is vanaf 2 april verkrijgbaar bij wehkamp.nl.

Inspelen op veranderende consumentenbehoefte
Consumenten vinden steeds gemakkelijker hun weg naar online-retailkanalen waar zij hun dagelijkse benodigdheden kunnen kopen. Tegelijkertijd stelt de consument hoge eisen aan het kwaliteitsniveau van dagelijkse producten en wil men daarover op een eigen gekozen tijdstip en locatie advies kunnen inwinnen. De samenwerking met Nutricia past in de strategie van wehkamp.nl om haar aanbod te verbreden en in te spelen op de behoefte van consumenten. wehkamp.nl en Nutricia richten zich met deze samenwerking voornamelijk op ouders met jonge kinderen.

“Wij zijn enorm trots dat Nutricia voor het online verkopen van haar assortiment met ons wil samenwerken. Hierdoor kunnen wij verder invulling geven aan ons concept ‘Mama’s wereld’, waarin wij (aanstaande) moeders willen ontzorgen door, naast een breed assortiment, unieke oplossingen te bieden die inspelen op de behoefte van deze doelgroep”, aldus Dennis Haarman, Projectmanager Mooi & Gezond bij wehkamp.nl.

Unieke weekmenu’s afgestemd op wensen van het kind
Een voorbeeld van een unieke oplossing is dat Nutricia via wehkamp.nl naast het aanbieden van haar complete assortiment baby- en kindervoeding, ook online weekmenu’s beschikbaar stelt die zijn afgestemd op de levensfase van het kindje. Op termijn zal een voedingskundige van Nutricia via wehkamp.nl de consument online advies geven over haar producten.

Samen moeders ontzorgen
“We willen moeders graag ontzorgen en inspireren bij het geven van gezonde voeding aan hun kindje. Moeders zoeken steeds vaker op internet naar producten, dus om hen zo goed mogelijk te kunnen bedienen willen wij vanaf nu ons productportfolio ook online aanbieden. We willen zijn waar moeders zijn. Wij zijn verheugd dat we in wehkamp.nl een partner hebben gevonden. Mede omdat wehkamp.nl ook de mogelijkheid biedt om extra informatie rond onze producten en kindervoeding in het algemeen op haar site weer te geven”, aldus Boudewijn Rijnders, National Account Manager bij Nutricia.

Over wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 112 miljoen bezoekers per jaar en circa 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online-warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nlen Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011 het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.

Over Nutricia
Met de merken Nutrilon, Olvarit en Bambix is Nutricia al meer dan honderd jaar actief in baby- en kindervoeding. De doelstelling van Nutricia Baby- en Kindervoeding is bij te dragen aan een gezonde groei en ontwikkeling van kinderen van 0 tot 36 maanden. Door continu te bouwen aan haar kennis, heeft Nutricia een breed aanbod van producten gerealiseerd, afgestemd op de specifieke behoeften van ieder kind, in elke ontwikkelingsfase. Daarnaast heeft Nutricia een uitgebreid pakket aan services om ouders en professionals te ondersteunen. Het voedingskundig team van Nutricia is via de website http://www.nutriciavoorjou.nl en het gratis telefoonnummer 0800 0222626 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.