04
februari
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Strategische samenwerking wehkamp.nl en Beter Bed



ZWOLLE, 2 februari 2011 – wehkamp.nl en Beter Bed hebben vandaag het contract ondertekend voor een nauwe samenwerking op strategisch niveau. Het grootste online warenhuis van Nederland en de marktleider op het gebied van slaapcomfort bundelen hiermee elkaars kwaliteiten. De combinatie kan de Nederlandse online consument nog beter bedienen. wehkamp.nl zal een volwaardig kernassortiment van Beter Bed in haar online winkel opnemen, waaronder merken als M line, Kårlsson , Alpin+ en Pullman. Beter Bed zal zelf de logistiek voor haar producten richting de klanten van wehkamp.nl verzorgen.


Assortiment
De strategie die Beter Bed zo succesvol maakt kenmerkt zich door een zeer uitgebreid assortiment, scherpe prijzen, uitermate klantgericht denken en een verregaande serviceverlening.  “De formule van Beter Bed sluit naadloos aan op de kern- en merkwaarden van wehkamp.nl. Gezamenlijk kunnen we de online markt voor de productgroepen binnen de slaapkamerbranche een nieuwe impuls geven. Als grootste online warenhuis willen we onze klanten graag ook een breed assortiment bieden binnen deze specifieke productgroepen. Met kwalitatieve merken van Beter Bed als M Line, Kårlsson en Alpin+ als aanvulling op ons bestaande assortiment, kunnen we dit.” aldus Paul Nijhof, CEO van wehkamp.nl.

Online expertise
Beter Bed verwacht door de samenwerking met wehkamp.nl ook groei in het online segment te kunnen realiseren. “De online markt is de snelst groeiende markt op dit moment. Experts verwachten dat over tien jaar, zo’n 30% van de omzet van de totale woonmarkt online wordt gegenereerd. wehkamp.nl heeft een jarenlange expertise opgebouwd als het gaat om online winkelen en daarmee zijn zij dus de beste partner in Nederland om mee samen te werken. Voor ons is een strategische alliantie met Nederlands grootste online warenhuis een fantastische aanvulling om Beter Bed verder te laten groeien.” aldus Ton Anbeek, Directievoorzitter Beter Bed Holding NV.

Beter Bed
Beter Bed is actief in de Europese markt voor slaapcomfort. De activiteiten omvatten detailhandel  
met in totaal 1.117 winkels per eind 2010, via de ketens Beter Bed (actief in Nederland),
Matratzen Concord (actief in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Polen),  
El Gigante del Colchón (actief in Spanje), BeddenREUS, Dormaël en Slaapgenoten (alle drie actief
in Nederland) en MAV (actief in Duitsland). Verder is Beter Bed Holding via haar dochter DBC
International actief in de ontwikkeling en groothandel van merkartikelen in de slaapkamerbranche
in Nederland, België, Duitsland en in Spanje. Beter Bed Holding behaalde in 2010 een nettoomzet van € 374,7 miljoen en is sinds december 1996 genoteerd aan Euronext Amsterdam.  Het aandeel Beter Bed Holding is opgenomen in de Amsterdam Small cap Index.

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 100 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo'n 100.000 artikelen verdeeld over Fashion, Living & Hardware. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), het moederbedrijf van wehkamp.nl, Create2fit  en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 441 miljoen euro in het boekjaar 2009/2010, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming. De omzet van de RFS steeg hiermee 12% ten opzichte van 2008/2009.