24
januari
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Strategisch partnership Beter Bed en wehkamp.nl verlengd tot 2015



ZWOLLE/UDEN, 24 januari 2012 - Naar aanleiding van de goede resultaten van de test in 2011 hebben wehkamp.nl en Beter Bed het contract voor een nauwe samenwerking op strategisch niveau verlengd tot 2015. Hierbij wordt tevens gekeken naar wederzijdse mogelijkheden tot verdere uitbreiding. Het grootste online warenhuis van Nederland en de marktleider op het gebied van slaapcomfort werken sinds februari 2011 samen om de Nederlandse online consument nog beter te bedienen. wehkamp.nl biedt sindsdien een volwaardig kernassortiment van Beter Bed in haar online winkel, waaronder merken als M line, K(a0)rlsson , Alpine Plus en Pullman. Beter Bed verzorgt de inkoop en zelf de logistiek voor haar producten richting de klanten van wehkamp.nl.

Beter Bed
Beter Bed is actief in de Europese markt voor slaapcomfort. De activiteiten omvatten detailhandel met in totaal 1.187 winkels per eind 2011, via de ketens Beter Bed (actief in Nederland en België), Matratzen Concord (actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België en Polen), El Gigante del Colchón (actief in Spanje), BeddenREUS, Dormaël en Slaapgenoten (alle drie actief in Nederland) en MAV (actief in Duitsland). Verder is Beter Bed Holding via haar dochter DBC International actief in de ontwikkeling en groothandel van merkartikelen in de slaapkamerbranche in Nederland, Duitsland, België, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland en Turkije. Beter Bed Holding behaalde in 2011 een netto-omzet van E 397,0 miljoen en is sinds december 1996 genoteerd aan NYSE Euronext Amsterdam. Het aandeel Beter Bed Holding is opgenomen in de Amsterdam Small cap Index.

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 114 miljoen bezoekers per jaar en circa 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.