20
april
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Record wehkamp.nl: 1,4 producten per seconden in 5-daagse uitverkoop

ZWOLLE, 20 april 2012 - Het grootste online warenhuis van Nederland, wehkamp.nl, lijkt geen last van de crisis te hebben. Tijdens de speciale uitverkoopperiode van 15 t/m 19 april, verkocht wehkamp.nl maar liefst 590.000 producten. Dit komt neer op een gemiddelde van 1,4 verkochte producten per seconden. Tien minuten na het startschot van de Korting4daagse, in de nacht van zaterdag op zondag, werden er zelfs 8,75 producten per seconden besteld. Vanwege het succes werd de actie met één dag verlengd. In totaal bezochten in vijf dagen tijd ruim 1,5 miljoen consumenten het online warenhuis.

Samsung Tablet
Klanten van wehkamp.nl bestelde tijdens de Korting4daagse 38.500 verschillende producten met speciale korting. Via de Facebookpagina van het online warenhuis konden fans dagelijks zelf uit een aantal producten bepalen welk van de producten de daaropvolgende dag eenmalig met 50% korting werd verkocht. Op dinsdag 17 stemde fans massaal op de Samsung Galaxy Tab, dat vervolgens op woensdag de 18e het snelst uitverkochte item van de campagne werd. In slechts enkele minuten tijd vlogen ruim 300 tablets langs de kassa.

Over wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 115 miljoen bezoekers per jaar en circa 7 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit ruim 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 548 miljoen euro in het boekjaar 2011/2012, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.