Zwolle,
01
mei
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Europese waardering voor campagne HeftruckHelden

wehkamp.nl heeft door de uitvoering van deze ‘best practice’, de prijs mede gewonnen.
 

De campagne HeftruckHelden is vandaag in Dublin bekroond met de ‘European Good Practice Award’. De campagne richt zich op het verhogen van het veiligheidsbewustzijn van heftruckchauffeurs. De jury noemde het in haar rapport dat “een praktische mix van heftruckrijden en interactieve workshops, bedoeld voor zowel chauffeur, magazijnpersoneel als management, heeft bijgedragen aan een verhoging van het veiligheidsbewustzijn.”

Samenwerking

De Europese ‘awards’ zijn bedoeld om de beste voorbeelden van samenwerking tussen managers en werknemers ten behoeve van risicopreventie voor het voetlicht te brengen. De prijs wordt uitgegeven door het Europees Agentschap voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk die gedurende twee jaar de campagne “Samen sterk voor preventie” voert. Nadruk ligt daarbij op leiderschap van het management en participatie van werknemers bij de bevordering van veilig en gezond werken.
 
HeftruckHelden
De campagne HeftruckHelden heeft als doel het veiligheidsbewustzijn te vergroten bij medewerkers die werken met heftrucks om zo het aantal ongevallen te verminderen. Dankzij het Actieplan Arbeidsveiligheid van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid hebben zij activiteiten kunnen opzetten die honderden bedrijven en medewerkers bereikten. Zo werden bij wehkamp.nl  diverse ‘roadshows’ georganiseerd. Deze HeftruckHelden Roadshow, een veiligheidsdag met een mix van praktisch heftruck rijden en interactieve workshops over heftruckveiligheid, is bedoeld voor chauffeurs, magazijnmedewerkers en leidinggevenden.