Zwolle/Utrecht,
08
oktober
2014
|
09:05
Europe/Amsterdam

DHL Parcel opent 1000e Parcelshop in Nederland

Logistiek partner van wehkamp.nl, DHL Parcel, heeft gisteren het 1000ste servicepunt geopend in de Coop supermarkt in Ridderkerk. Tevens was dit het startsein voor het gebruik van de nieuwe naam voor de servicepunten. Die heten voortaan DHL Parcelshop. Klanten van onder andere wehkamp.nl kunnen in een DHL Parcelshop terecht om hun pakje op te halen of retour te zenden. Nu al heeft 96 % van alle Nederlanders een Parcelshop binnen een straal van vier kilometer van zijn of haar huis. Deze reeds aanzienlijke dekking wordt de komende tijd nog beduidend vergroot door DHL Parcel.

Foto: Monique van der Voort, supermarktmanager van de Coop in Ridderkerk, samen met Hans Kraaijenbrink, Vice President e-Commerce van DHL Parcel.

Nieuwe naam
De opening van het DHL servicepunt in de Coop in Ridderkerk is ook het startsein voor de nieuwe naam Parcelshop. Eerder heetten de servicepunten ‘Servicepoints’. De nieuwe naam ‘Parcelshop’ sluit beter aan bij de bedrijfsnaam DHL Parcel, dé specialist in e-commerce. Bovendien is het de naam die DHL Parcel ook internationaal gaat hanteren voor zijn op- en afhaalpunten.

 

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.