14
oktober
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Carine van Hussen jongste designtalent van Nederland

9-jarige scholiere ontwerpt nieuwe bikini voor wehkamp.nl

ZWOLLE, 14 oktober 2012 – Carine van Hussen (9) is het jongste designtalent van Nederland. Uit ruim 700 inzendingen werd de bikini van Carine uiteindelijk door het publiek gekozen als beste ontwerp. Het winnende ontwerp wordt daadwerkelijk in productie genomen en vanaf het voorjaar van 2012 verkocht bij wehkamp.nl. Carine wordt bij het productieproces van haar bikini betrokken en wint bovendien een dagtocht naar het strand met haar hele klas.


Carine van Hussen winnares van Kleur de Zomer 2012
Carine van Hussen (9) werd vandaag op school verrast door wehkamp.nl. Haar winnende ontwerp van de bikini wordt in productie genomen en vanaf het voorjaar van 2012 verkocht in het grootste online warenhuis van Nederland.

“We waren als jury onder de indruk van het zelfgetekende, ingewikkelde design van de bikini. In het design zit een mooie verdeling van dichte vlakjes, lijntjes en vormpjes. Ondanks dat het ontwerp in 1 kleur is, is het toch heel sprekend. Dat is erg knap gedaan” aldus juryvoorzitter Jose Metz (Category Manager Beachwear wehkamp.nl).

Ontwerpwedstrijd
wehkamp.nl is via een ontwerpwedstrijd op zoek gegaan naar nieuw, jong designtalent in Nederland. Kinderen tussen de 6 en 12 jaar werden uitgedaagd om de nieuwe kinderbadmode van het volgende seizoen te ontwerpen. Met behulp van een kleurplaat kon het ontwerp voor een bikini, badpak of zwembroek worden ingezonden, waarna de vakjury de beste vijf ontwerpen heeft genomineerd. De genomineerde ontwerpen werden van 30 september tot 12 oktober via de Facebook-pagina van wehkamp.nl tentoongesteld. Gedurende deze periode kon er gestemd worden op een van de finalisten.

wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo’n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. De merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V. (RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl  en Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de onderneming.