18
januari
2016
|
11:33
Europe/Amsterdam

Bas Kosters ontwerpt dekbedovertrekken voor wehkamp

Dutch Design toegankelijk voor breed publiek

De Nederlandse modeontwerper Bas Kosters en wehkamp slaan de handen ineen. Na talloze spraakmakende ontwerpen en extravagante modeshows heeft Bas Kosters afgelopen maanden gewerkt aan een kleurrijke 3-delige collectie dekbedovertrekken die vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar is bij wehkamp.

Affection Collection
Bas Kosters: “Voor het publiek dat al bekend is met mijn ontwerpen is deze samenwerking niet de meest voor de hand liggende, maar ik heb erg de behoefte om een wat serieuzere kant van mezelf te laten zien. Daarnaast is het een mooie kans om een grote groep consumenten kennis te laten maken met mijn ontwerpen.” Volgens Bas Kosters markeert de samenwerking zijn volwassenwording. Onder de naam ‘Affection Collection’ wil hij met de dekbedovertrekken consumenten een goed gevoel geven: “Mijn doel was om een vrolijke lijn dekbedovertrekken neer te zetten. Er is de laatste tijd al zoveel negativisme en ellende in de wereld. Deze dekbedovertrekken moeten een lach op je gezicht toveren als je wakker wordt.” De kenmerkende cartoons, die Kosters vaker in zijn ontwerpen gebruikt, vormen de basis voor deze overtrekken die de namen Tickle me Blue, Happy Face en Good Nightzzz hebben gekregen.

Dutch Designers Platform
“Wij zijn heel erg trots dat een groot Nederlands talent als Bas Kosters exclusief voor ons deze collectie heeft ontwikkeld”, aldus Jeroen Teunissen, Creative Director bij wehkamp. “Maar dit is nog maar het begin: deze samenwerking markeert het startpunt van ons Dutch Design-platform dat we komend jaar verder zullen vormgeven.” Als marktleider in online winkelen, ziet wehkamp met 145 miljoen bezoekers per jaar een groeiende behoefte aan kwalitatief hoogstaande producten die met passie zijn gemaakt. Teunissen: “Nederland heeft heel veel ontwerpers van wereldklasse. Hun werk is voor de meeste mensen vaak onbereikbaar. Wij willen exclusief ontworpen collecties toegankelijk maken voor een groot en breed publiek. Dit jaar zullen we meer samenwerkingen aangaan met toonaangevende Dutch Designers.”

Fashion statement
De drie katoenen dekbedovertrekken zijn exclusief verkrijgbaar via wehkamp.nl. De consument kan al voor € 24.95 een originele Bas Kosters in huis halen. De dekbedovertrekken worden geleverd in een bijpassend tasje welke op een later tijdstip gebruikt kan worden als fashion statement voor bijvoorbeeld de dagelijkse boodschappen.

Over Wehkamp

Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2,7 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kind. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.