Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. Hiermee verzamelen we persoonsgegevens en volgen wij en derden je internetgedrag. Op onze website en die van derden. Waarom? Zodat wij en derden je advertenties kunnen laten zien die bij jouw interesses passen, en zodat je informatie kunt delen op social media. meer weten? sluiten

overzicht
Blokker - Bas Nieuwenhuijsen en Richard Otto
  • Uitverkocht

    Bas Nieuwenhuijsen en Richard OttoBlokker

    15.95
    uitverkocht

    mail mij als dit product weer beschikbaar is

    Blokker - Bas Nieuwenhuijsen en Richard Otto

    Blokker: Huishoudwinkel in crisistijd

    In 1936, midden in de grootste economische crisis van de vorige eeuw, balanceerde het familiebedrijf Blokker op de rand van de afgrond. Oprichter Jacob Blokker had zulke zware schulden, dat zijn zoon Albert uit Nederlands-Indië moest terugkomen om met zijn eigen geld het bedrijf te redden.

    Blokker groeide uit tot een winkelketen en had weinig last van de economische recessie van de jaren tachtig. Onder leiding van ras ondernemer Jaap Blokker groeide het winkelconcern eind jaren '80 explosief en nam het eind jaren '80 diverse bekende winkelketens over, waaronder Blokker, Casa, Hoying, Leen Bakker en Xenos. De 'Goedkoope IJzer & Houtwinkel' die Jacob in 1896 de dag na zijn huwelijk had geopend, was een internationaal imperium geworden.

    Na de economische recessie van 2008 en het overlijden van Jaap Blokker verkeert het bedrijf nu opnieuw in crisis. De Blokker winkels zijn na een miljoenen investering door de familie gerestyled, maar lijden fors verlies. Het concern krimpt in: van de zeven winkelformules blijft alleen Blokker over en duizenden medewerkers verliezen hun baan. Zal Blokker deze crisis te boven komen, of komt er een einde aan het succesverhaal van deze familiedynastie in huishoudelijke artikelen?

    Journalist Bas Nieuwenhuijsen (oa ANP, Aether, Spreekbuis en VGOmedia) en mediaondernemer Richard Otto (Tens Media), bekend van de bestsellers 'Verdwenen Merken' en 'Vroom & Dreesmann' geven met dit boek inzicht over de rijke geschiedenis van deze oerhollandse winkelketen.

    Specificaties

    AuteursBas Nieuwenhuijsen en Richard Otto
    Eerste auteurBas Nieuwenhuijsen
    GenreGeschiedenisboek
    ISBN9789082367669
    Uitvoering boekPaperback
    Aantal pagina's112
    Jaar van uitgifte2017
    bekijk alle Specificaties

    Reviews

    Dit artikel heeft nog geen reviews

    checktoegevoegd aan winkelmand