Retourneren

Zo werkt gratis retourneren

Valt, zit of bevalt een artikel toch niet zo goed als je had verwacht? Neem de tijd om te bedenken wat je nou echt van die jurk, bank of televisie vindt. Wil je iets retourneren, laat het ons dan binnen 14 dagen weten.

Verlengde bedenktijd
Speciaal voor de mooiste tijd van het jaar krijg je 60 dagen bedenktijd. Dit geldt voor bestellingen die je plaatst van 28 oktober tot en met 31 december 2017. Maak je gebruik van achteraf betalen, dan geldt de 60 dagen bedenktijd als je binnen 14 dagen hebt betaald.

Retour doorgeven
Retourneren is gratis, ook als je het artikel thuis laat ophalen. Zorg ervoor dat het artikel in de oorspronkelijke verpakking zit (met de stickers erop). Dus als een artikel in een doos of zakje verpakt is, doe ‘m er dan weer omheen. Terug in de wehkamp bezorgdoos is helemaal fijn: zo help je ons om je retour sneller te verwerken.

  • Laten ophalen (kleine en grote artikelen)
    Bij Retour doorgeven vink je het artikel aan dat je wilt laten ophalen. Kies een dag en tijdvak en klik op ‘afspraak maken’. Gaat het om een groot artikel? Dan mailen we je een ophaalbevestiging (één dag voordat we langskomen). Je kunt tot 23:59 uur een dagdeel kiezen.

    Liever alles via de app (voor iOS of Android) regelen? Ga naar ‘mijn wehkamp’ en naar ‘retour doorgeven’. Hier kun je ook een ophaalafspraak maken.
  • Zelf afgeven (kleine artikelen)
    Geen gaatje in je agenda om een ophaalafspraak te maken? Kleine artikelen (tot 200 liter, 30 kg en maximaal 68x68x170 cm groot) kun je gewoon bij een DHL-punt afgeven. Er hoeft geen adres op; zeg alleen dat het pakket terug moet naar wehkamp.

Bezorgkosten betaald, omdat je voor minder dan 20.- bij ons hebt besteld? Betalen we gewoon aan je terug (als je de hele bestelling retourneert)!

Retour volgen

Weten of je retour goed bij ons is aangekomen? Vul het zendingsnummer in bij Retour volgen. Dit nummer vind je op het retourbewijs dat je van DHL krijgt.

Heb je een groot artikel laten ophalen door Dynalogic? Volg je retour via de link in de bevestigingsmail van je ophaalafspraak.

Check je retouren
Openstaande retourafspraken
Verwerkte retouren

Retour niet opgehaald/verwerkt

Niet opgehaald door DHL
Was je onverwacht niet thuis op het moment van ophalen? Dan doet de bezorger een kaartje in je brievenbus. Hierop staat een nieuw tijdstip. Komt dit tijdvak niet goed uit, dan kun je met de code op het DHL-kaartje een nieuwe afspraak maken. Was je wel thuis, maar is er niemand aan de deur geweest? Dan kan het zijn dat de bezorger vertraging heeft opgelopen. Neem contact met ons op als de bezorger de volgende dag ook niet geweest is.

Tip: Kleine artikelen kun je ook afgeven bij een DHL-punt in de buurt.

Niet opgehaald door Dynalogic
Zou je retour door Dynalogic opgehaald worden? Je kunt via de track en trace link in de bevestigingsmail volgen waar de chauffeur zich bevindt. Ben je zelf niet thuis op het moment dat Dynalogic langskomt, dan ontvang je dezelfde dag nog een e-mail en een SMS met daarin een link om een nieuwe afspraak te maken.

Niet verwerkt
Zie je jouw retourartikel niet terug bij Verwerkte retouren? We hebben gemiddeld vijf werkdagen nodig om de artikelen retour te verwerken in onze administratie. Mis je na deze periode nog steeds een artikel? Laat het ons weten.

Mis je nog artikelen die je gelijktijdig hebt teruggestuurd? Dat kan. Soms duurt het wat langer om bepaalde artikelen te verwerken. Als we weer een artikel hebben verwerkt, dan laten we het je direct weten via een e-mail.

Retour niet terugbetaald

Zodra we je retourartikel hebben verwerkt (dit duurt maximaal vijf werkdagen), laten we je dit via e-mail weten. Als je vooraf hebt betaald met iDEAL, storten we het bedrag binnen twee werkdagen na de verwerking van je retour terug. Je ontvangt ook een mail over de terugbetaling.

Heb je een betalingsachterstand? Dan kan het voorkomen dat we het bedrag verrekenen met het bedrag dat je open hebt staan. Als je betaald hebt met een cadeaubon, krijg je dit tegoed bijgeschreven op je Mijn wehkamp account.

Herken je bovenstaande situaties niet? Neem contact met ons op. 

Retourvoorwaarden

Je mag artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Zonder reden. Dat is jouw ‘herroepingsrecht’. Binnen de zichttermijn kun je het artikel rustig bekijken en/of passen zoals je in een winkel ook zou doen.


De herroepingstermijn verloopt 14 dagen na de dag dat:

  • het artikel in je bezit is: 
  • je het laatste artikel hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere zendingen en artikelen bestaat.
  • je het laatste onderdeel hebt ontvangen van een artikel dat uit meerdere onderdelen bestaat. 

Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:
  • je retour op onze site, via onze app of aan een van onze medewerkers door te geven.
  • de retourartikelen bij een DHL-punt af te geven.

Verlengde bedenktijd

Speciaal voor de mooiste tijd van het jaar krijg je 60 dagen bedenktijd. Dit geldt voor bestellingen die je plaatst van 28 oktober tot en met 31 december 2017. Maak je gebruik van achteraf betalen, dan geldt de 60 dagen bedenktijd als je binnen 14 dagen hebt betaald.

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

  • het artikel compleet is. 
  • het in de - voor zover mogelijk - originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.*

    *Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.


Retourneren is niet mogelijk voor:

  • artikelen die op jouw initiatief zijn aangepast. Denk aan aanpassingen als het verlengen van de aan-/afvoerslang, het veranderen van de draairichting van een koelkastdeur en het inbouwen van apparatuur.
  • artikelen die in de bedenktermijn kunnen bederven of die je om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen als je de verzegeling hebt verbroken. 
  • audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

Retourformulier
Je kunt hier via Mijn wehkamp je retour doorgeven. Je mag ook het modelformulier gebruiken om een artikel te retourneren. Dit is niet verplicht; ook zonder het formulier geldt je herroepingsrecht.

Terugbetalingen
Je krijgt een mail zodra we je retour hebben verwerkt. Heb je vooraf betaald met iDEAL? We storten het bedrag terug binnen twee werkdagen na de verwerking van je retour (dit duurt gemiddeld vijf werkdagen).

We betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt afgerekend. Heb je nog facturen met een betalingsachterstand openstaan? Dan storten wij niet terug, maar verrekenen we het bedrag. Als je betaald hebt met een cadeaubon, betalen we niet de waarde van de bon uit. Je kunt het tegoed (na de verwerking van je retour) opnieuw bij ons besteden. 

Artikel(en) ruilen

De verkeerde maat of kleur besteld? Retourneer het artikel dat je niet meer wilt hebben binnen 14 dagen en plaats een nieuwe bestelling.

Verlengde bedenktijd 
Speciaal voor de mooiste tijd van het jaar krijg je 60 dagen bedenktijd. Dit geldt voor bestellingen die je plaatst van 28 oktober tot en met 31 december 2017. Maak je gebruik van achteraf betalen, dan geldt de 60 dagen bedenktijd als je binnen de 14 dagen hebt betaald.

Kost het nieuwe artikel minder dan 20.-? Dan betaal je 2.95 bezorgkosten. Deze kosten nemen we natuurlijk voor onze rekening als je een artikel retourneert door een defect of een fout van onze kant. Neem contact met ons op als dit het geval is. Dan zorgen we ervoor dat je niets voor de bezorging betaalt.