Retourneren

De retourvoorwaarden

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • waarop het artikel in je bezit is: 
  • bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste artikel hebt ontvangen:
  • bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.

Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door: 

  • het geven van een retouropdracht via onze site, of via een van onze medewerkers.
  • het afgeven van de retourartikelen bij een DHL Servicepunt. 
  • Na het aanmelden van je retourzending, heb je nog 14 dagen gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren

Je kunt het artikel alleen terug sturen als:

  • het artikel compleet is
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Sommige artikelen kun je niet retourneren, omdat de producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder verstaan we o.a. het verlengen van de aan-/afvoerslang, het veranderen van de draairichting van een koelkastdeur, en het inbouwen van apparatuur. En ook artikelen die een beperkte houdbaarheid hebben, of om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene niet kunnen worden teruggezonden. En tot slot audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

Als je artikelen terug stuurt, dan hoef je geen extra gegevens toe te voegen in het pakje. De stickers die zich bevinden op de verpakking van de artikelen, bevatten voldoende informatie om het retour te verwerken. Je hoeft aan de buitenkant van het pakje ook geen adres te vermelden. Door aan te geven dat het naar wehkamp moet, is al voldoende voor de vervoerder.  

 
Je kunt ook door het invullen van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht het modelformulier te gebruiken, ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.
 
 
Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf met iDEAL betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk op je rekening. Dat betekent: binnen 5 dagen na verwerking van het retour en uiterlijk 14 dagen na je retourmelding. Heb je verzendkosten betaald, omdat de bestelling minder dat 20.- kostte? Dan krijg je deze kosten terug als je de gehele bestelling retour stuurt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald.

Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Is retourneren gratis?

Binnen de zichttermijn van 14 dagen is retourneren altijd gratis. Het maakt niet uit of je jouw retour zelf afgeeft bij een DHL Parcelshop of laat ophalen door onze bezorgers.

Heb je verzendkosten betaald, omdat de bestelling minder dan 20.- kostte? Dan krijg je deze kosten terug als je de gehele bestelling terug stuurt. Zijn de verzendkosten nog niet gecorrigeerd na het retour verwerken van de gehele bestelling, dan gebeurt dit bij het opmaken van je eerstevolgenden rekening.

Retourneren is eenvoudig

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:
  • Zorg dat je de artikelen altijd terug stopt in dezelde verpakking/hetzelfde plastic zakje als waar je het uit gehaald hebt. Daarop zitten namelijk stickers die alle benodigde informatie bevatten om het artikel goed en snel te kunnen retourboeken.
  • Op pakketten die je retourneert aan wehkamp hoef je geen adres te vermelden. De ophaaldienst weet waar de artikelen naartoe moeten. Geef je je pakket af bij DHL, dan is vermelden dat het pakket naar wehkamp terug moet voldoende (ook als je de originele zak niet meer hebt).

Zelf wegbrengen - DHL Parcelshop
De meeste kleinere artikelen (zoals fashion, cosmetica, speelgoed, kleine woonaccessoires, enz) kun je afgeven bij een (bemande)  DHL Parcelshop. Je hoeft hiervoor geen afspraak via Mijn wehkamp te maken. 

Thuis ophalen
Wil je artikelen liever thuis laten ophalen, dan geef je onder Retour doorgeven op Mijn wehkamp aan op welke datum je de bestelling wilt laten ophalen. Bij kleinere artikelen kun je direct al een dagdeel kiezen. Bij grotere artikelen krijg je de dag voor ophalen via e-mail een ophaalbevestiging. Via de link in de e-mail kun je tot 20.30 uur voor de dag van ophalen zelf een dagdeel kiezen.

Ben je onverwacht niet thuis? Er wordt een bericht achter gelaten met informatie over de vervolgafspraak.


Retour te sturen artikel niet te vinden bij 'Retour doorgeven'
Wil je een artikel terug sturen, maar kun je het niet onder 'retour doorgeven' vinden, dan is deze waarschijnlijk geleverd door de fabrikant. Omdat je voor dergelijke artikelen geen on-line ophaalafspraak kunt maken vragen we je contact met ons op te nemen.

Retour volgen?

Op het retourbewijs van DHL staat een zendingsnummer. Op Mijn wehkamp kun je jouw retourzending volgen met dit zendingsnummer.

Is de bestelling opgehaald door Dynalogic, dan heb je van hen de dag voor ophalen via e-mail een ophaalbevestiging ontvangen. In deze mail staat een link waarmee je het retour kunt volgen. 


Onder Openstaande retourafspraken zie je wanneer we het artikel komen ophalen.

Bij Mijn verwerkte retouren kun je zien welke artikelen er inmiddels retour zijn verwerkt in ons magazijn.

 

Retour niet opgehaald?

Als je niet thuis bent op het moment van ophalen, dan heb je bericht gekregen over de nieuwe ophaaldatum. Komt je dat niet uit, dan kun zelf (via de code op het DHL-kaartje) een andere afspraak maken.

Wordt de retour door Dynalogic opgehaald, dan kun je via de Track en Trace link in de ophaalbevestingings-e-mail zelf weer een andere datum kiezen.

Retour niet verwerkt?

Is je retour niet verwerkt, kijk altijd eerst even onder 'Mijn verwerkte retouren', of het artikel inmiddels welis verwerkt.

Over het algemeen is het artikel binnen 5 werkdagen na terugzending op je rekening retour geboekt. Het kan voorkomen dat artikelen die je in een zelfde pakje terug hebt gestuurd, op verschillende momenten verwerkt worden.

10 werkdagen na terug sturen moeten alle retouren zeker verwerkt zijn. Mocht je toch nog een artikel missen, neem dan contact met ons op.

Retour nog niet terug betaald?

Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het verwerken van de retour in onze administratie een tegoed ontstaan, dan storten wij dit zo snel mogelijk op je rekening. Dat betekent: binnen 2 dagen na verwerking van het retour en uiterlijk binnen 14 dagen na je retourmelding.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons betaald hebt. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. 

Kan ik ruilen?

Ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. Kost het nieuwe artikel minder dan 20.- dan betaal je 2.95 verzendkosten. Bij artikelen boven de 20.- is verzending gratis. Wil je het artikel ruilen vanwege een fout van ons of door een defect, dan zijn de eventuele verzendkosten uiteraard voor onze rekening.