Reparatie & garantie

Kapotte kleding retourneren

Op alle kleding, textiel, schoenen en accessoires bieden we één jaar garantie. Dit geldt bij normaal gebruik: slijtage valt hier niet onder. Heb je een kledingstuk dat snel kapot is gegaan? Meld hier wat er mis is (bijvoorbeeld een kapotte rits of een gat in het materiaal) en hoe het is gebeurd. Laat vervolgens je kledingstuk ophalen of geef 'm af bij een DHL-punt in de buurt. Na beoordeling krijg je het aankoopbedrag terug. 

Het is niet mogelijk om kleding door ons te laten repareren. Neem contact met ons op als je een andere oplossing wilt.

Artikel laten repareren

Op alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren.

Meld hier een kapot of beschadigd artikel. Ook als je artikel kapot bezorgd is is of al binnen de zichttermijn van 14 dagen stuk is gegaan.
We hebben maar twee dingen nodig: je aankoopbewijs en een duidelijke omschrijving van wat er mis is. Lukt het uploaden van je aankoopbewijs niet? Print je aankoopbewijs uit en voeg ‘m bij je artikel.

Nadat je het artikel hebt aangemeld voor reparatie ontvang je een e-mail over de reparatie van je artikel of de terugbetaling van het aankoopbedrag.

Aankoopbewijzen

Hier staan ze: je aankoopbewijzen.

Reparatiekosten

Binnen garantie
Je hebt recht op een goed product. Dus als je een gegronde klacht hebt over een artikel, komen de kosten voor het omruilen of repareren van een artikel (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.

Als de reparateur je artikelklacht heeft beoordeeld en deze niet gegrond blijkt te zijn, ontvang je een prijsopgave voor de reparatie. Je kunt dan zelf beslissen of je het artikel wel of niet wilt laten maken. Laat je het niet repareren? Soms worden er nog wel onderzoekskosten in rekening gebracht (deze staan op de prijsopgave).


Buiten garantie
Valt de reparatie of omruil buiten de garantie, dan is het soms redelijk om (een deel van) de kosten zelf te betalen. We gaan je natuurlijk niet ineens achteraf een rekening presenteren. We laten het je dus vooraf weten als er kosten verbonden zijn aan de reparatie.

Reparatieduur

Zodra je artikel bij de geautoriseerde reparateur is aangekomen, duurt het maximaal 15 werkdagen voordat we je gerepareerde artikel terugsturen.

Als niet alle onderdelen op voorraad zijn, de reparatie niet meer onder de garantie valt of we het artikel niet meer kunnen repareren, krijg je binnen 15 werkdagen bericht van ons over een passende oplossing.

Reparatie volgen

Je ontvangt een bevestigingsmail zodra de reparateur je artikel heeft ontvangen en aan de slag gaat met de reparatie. In deze mail vind je het reparatienummer en een link om de status van de reparatie te bekijken. Ben je je reparatienummer kwijt? Geef dan je klantnummer door.

Via Mijn wehkamp kun je ook je reparatie volgen. Houd je reparatienummer bij de hand.

Garantievoorwaarden

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij bezorging in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik goed moet functioneren.

We kijken ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.

Economische levensduur
UNETO-VNI heeft onderzoek gedaan naar de gemiddelde levensduur van een groot aantal artikelen. Deze lijst kun je raadplegen als je benieuwd bent naar de economische levensduur van je artikel: www.uneto-vni.nl.

Wat is een goed product?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Een bed heeft natuurlijk een langere levensduur dan een paar schoenen. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.

Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd of kapot is en/of het niet goed doet.

Fabrieksgarantie
Op sommige artikelen heb je naast wettelijke garantie ook fabrieksgarantie. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Hier kun je meer over lezen in de informatie van de fabrikant bij het artikel.

Je rechten tijdens de garantie
Als een artikel niet goed functioneert binnen de geldende garantie, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Denk aan een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt en is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op bovengenoemde oplossingen.

3 jaar interieurgarantie
Op meubelen, bedden en matrassen (met uitzondering van tuinmeubelen en woningtextiel) krijg je drie jaar volledige garantie. Bij een gegronde klacht heb je binnen deze periode recht op een gratis reparatie of een nieuw product als het artikel niet gerepareerd kan worden. Je betaalt geen voorrijkosten.

Garantiebewijs
Het aankoopbewijs van je bestelling is ook het garantiebewijs van je artikel. Wil je aanspraak maken op garantie, dan vragen wij om een kopie. Je vindt deze bij je aankoopbewijzen. Bij sommige producten krijg je een garantieboekje meegeleverd.

Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op jouw situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantie voor onze rekening.

Klacht melden
Meld je klacht hier.

Meer informatie over garantie
Wil je meer weten over garantievoorwaarden? Op de website van ConsuWijzer lees je wat je rechten zijn als consument.