Over wehkamp.nl

Profiel wehkamp.nl

wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V. (de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en Lacent B.V.,), is met 1,7 miljoen vaste klanten, zo'n 128 miljoen bezoekers per jaar en ruim 7 miljoen zendingen per jaar specialist op het gebied van online winkelen. Het assortiment bestaat uit ruim 180.000 artikelen verdeeld over Mode, - Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Mooi & Gezond.
De merkwaarden van wehkamp.nl - actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken - zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen in alle onderdelen van de winkelformule terug. wehkamp.nl heeft zo'n 600 medewerkers in dienst, werkzaam in vier verschillende vestigingen: Zwolle (hoofdkantoor en fotostudio) en Dedemsvaart en Maurik (Logistieke Service Centra). Deze Logistieke Service Centra beslaan ruim 66.000 m2 magazijnoppervlakte.
Kijk voor meer informatie over RFS Holland Holding B.V. op www.rfshollandholding.com

KvK-nummer:
27109571
BTW-nummer: NL007414961B01
Lid sinds: 25 jan 1977

Raad van bestuur
G. van de Weerdhof (1966), CEO, statutair bestuurder sinds 10 september 2013, Nederlandse nationaliteit
P.M. Verboom (1950), CFO, statutair bestuurder sinds 15 oktober 2012, Nederlandse nationaliteit

Raad van commissarissen
A.J. Scheepbouwer (1944), commissaris sinds 2006, Nederlandse nationaliteit
R. Hilhorst (1974), commissaris sinds 2011, Nederlandse nationaliteit
A. Groenenboom (1949), commissaris sinds 2013, Nederlandse nationaliteit
H. Schenk (1949), commissaris sinds 2013, Nederlandse nationaliteit

De directie van wehkamp.nl bestaat uit:
Gert (G.) van de Weerdhof, CEO wehkamp.nl
Edith (E.C.M.) Meijer, Buying & Sales director
Jurrie Jan (J.J.G.) Bruins, Finance, I.C.T. en Operations director
Alexander (A.) van Slooten, Marketing Technology director
Maurine (M.) Alma, Brand director

Voor persvragen kunt u contact opnemen met de afdeling persvoorlichting via publicrelations@wehkamp.nl. Voor overige vragen kunt u terecht bij de klantenservice van wehkamp.nl.

wehkamp.nl,
Meeuwenlaan 2,
8011 BZ Zwolle

Geschiedenis

1952
wehkamp.nl wordt in Slagharen opgericht als 'Wehkamp's Fabriekskantoor' door Herman Wehkamp
 
1956
door het grote succes wordt een nieuw magazijn gebouwd in Dedemsvaart
 
1962
Wehkamp wordt verkocht aan een Londens bedrijf: The Great Universal Stores (GUS)
 
1969
bouw nieuw distributiecentrum in Maurik
 
1975
hoofdkantoor Wehkamp verhuist naar Zwolle
 
1985
Wehkamp zet een belangrijke technologische stap en gaat als eerste bedrijf een "voice respons systeem" genaamd Jimmy gebruiken
 
1990
Wehkamp schakelt over van postbezorging naar distributie via Selektvracht
 
1994
Wehkamp introduceert 24 uurs levering
 
1995
Wehkamp baart veel opzien met de start van een eigen veilingwebsite, waarbij online geboden kon worden op een beperkt aantal artikelen
 
1999
halverwege dit jaar zijn alle artikelen verkrijgbaar via de site
 
2006
Wehkamp wordt door het Scandinavische IK Investment Partners gekocht van GUS
 
2007
De naam Wehkamp wordt aangepast in wehkamp.nl
 
2008
wehkamp.nl 100% online! In augustus dit jaar wordt de totaal vernieuwde website gelanceerd
 
 
laatste papieren catalogus wordt uitgegeven
 
 
in december is wehkamp.nl weer terug in Nederlandse handen door de investeerders Paul Nijhof (huidige CEO), Ad Scheepbouwer (tot die tijd al commissaris van RFS Holland Holding) en Berend van der Maat
 
2009
wehkamp.nl wordt hoofdpartner van 3FM Serious Request en haalt €80.000,- bijeen voor het Rode Kruis
 
2010
wehkamp.nl krijgt een nieuwe merkpositionering en strategie
 
 
online meets offline: wehkamp.nl lanceert de w.app. Met behulp van de app krijg je korting op 5500 winkellocaties als je vanaf die plaats op m.wehkamp.nl winkelt.
 
 
wehkamp.nl doneert €108.835,- aan Serious Request
 
2011
augustus: lancering ontwerpwedstrijd 'Kleur de Zomer'
 
 
augustus: lancering wehkamp.nl radio in samenwerking met Radio 538
 
 
oktober: start samenwerking Piet Hein Eek
 
 
november: wehkamp.nl wint de NIMA-Award; Beste Marketingbedrijf van het jaar
 
 
november: start samenwerking Monique Collignon
 
 
december: start strategische samenwerking met Hunkemöller
 
 
december: hoogste chequebedrag in de geschiedenis voor 3FM Serious Request komt van wehkamp.nl: € 251.595,-
 
2012
maart: start strategische samenwerking met Mango, Sacha en Nutricia
 
 
mei: start strategische samenwerking met Beiersdorf
 
 
juni: lancering 'Mama & Kind', een platform speciaal voor moeders
 
 
juli: start strategische samenwerking met WE Fashion
 
 
september: start strategische samenwerking met Steps, Didi, Superstar en Manfield
 

Vestigingen

Hoofdkantoor Zwolle

Het hoofdkantoor van wehkamp.nl is gevestigd in Zwolle. Hier zijn centrale afdelingen, zoals inkoop, klantenservice, marketing, ICT en financiën gevestigd.

Meeuwenlaan 2
8011BZ Zwolle
Fax: 038 - 497 34 95
Service & contact

BTW Wehkamp bv: NL 0074.14.961.B01
BTW Wehkamp Finance bv: NL 0032.24.582.B01
KvK-inschrijfnummer: 27109571

Klik hier voor een routebeschrijving.

 

Logistiek service centrum Dedemsvaart

In Dedemsvaart - de langst bestaande vestiging van wehkamp.nl - bevindt zich wehkamp.nl's logistieke service centrum voor artikelen van relatief klein formaat en gewicht, waaronder het complete assortiment kleding. Selektvracht zorgt voor de distributie van alle artikelen uit Dedemsvaart.

Rollepaal 4-6
7701 BS Dedemsvaart

Klik hier voor een routebeschrijving.

 

Logistiek service centrum Maurik

Grote artikelen (meubelen, audio/video, witgoed etc.) distribueren we vanuit ons logistieke service centrum in Maurik. Extra@Home zorgt voor de distributie van alle artikelen uit Maurik.

Homoetsestraat 3b
4021 HG Maurik

Klik hier voor een routebeschrijving.

Keurmerken

Nederlandse Thuiswinkel Organisatie

wehkamp.nl, marktleider op het gebied van online retailen, is actief lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Bij deze organisatie zijn 800 bedrijven aangesloten. wehkamp.nl's CEO, Paul Nijhof, maakt als vice-voorzitter deel uit van het bestuur van Thuiswinkel.org. 

Het Thuiswinkel Waarborg is HET Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kunt u ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving. 
Voor meer informatie zie: www.thuiswinkel.org

MVO Nederland

wehkamp.nl is onder andere aangesloten bij MVO Nederland (nationale kennis- en netwerkorganisatie voor maatschappelijk verantwoord ondernemen).
Voor meer informatie zie: www.mvonederland.nl

Bont voor Dieren

wehkamp.nl heeft de internationale bontvrijverklaring van Bont voor Dieren ondertekend en daarmee gekozen voor een bontvrijbeleid.
Voor meer informatie zie: www.bontvoordieren.nl

Toegang voor iedereen

wehkamp.nl tekende in 2012 het Verdrag van Schiphol (onderdeel van het initiatief Toegang voor Iedereen). Een convenant waarin grote bedrijven in Nederland het belang van digitale toegankelijkheid onderschrijven. Daarbij werken deze bedrijven actief aan het toegankelijk maken van hun websites voor mensen met een beperking.
Voor meer informatie zie: www.toegangvooriedereen.nl/partners/

RND en VGT

wehkamp.nl is lid van de centrale onafhankelijke werkgeversorganisatie van de detailhandel, de Raad van de Nederlandse Detailhandel (RND) en de Vereniging van Grootwinkelbedrijven in Textiel (VGT).
Voor meer informatie zie: www.rndweb.nl

BSCI

wehkamp.nl hanteert de Code of Conduct van 'the Business Social Compliance Initiative' (BSCI), een initiatief van bedrijven die zich inzetten voor betere arbeidsomstandigheden in de wereldwijde toeleveringsketen. wehkamp.nl toetst al zijn leveranciers en assortiment aan BSCI en Europese wet- en regelgeving.
Voor meer informatie zie: www.bsci-intl.org

Lean & Green Award

wehkamp.nl ontving in december 2012 de 'Lean and Green Award'. Deze award stimuleert bedrijven om naar een hoog duurzaamheidsniveau te streven door binnen vijf jaar hun CO©ü-uitstoot met minimaal 20% te reduceren en tegelijkertijd de winstgevendheid te vergroten. Het door wehkamp.nl opgestelde plan van aanpak zal zorgen voor een vermindering van 3,5 miljoen kg CO©ü (37,6%). wehkamp.nl is de eerste online retailer die de 'Lean and Green Award' in ontvangst mocht nemen.
Voor meer informatie zie: www.duurzamelogistiek.nl/nl-NL/lean-and-green/

MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) bij wehkamp.nl

wehkamp.nl heeft naast de economische en commerciële doelstellingen ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid in relatie tot het individu, de medewerker, de klant, de leverancier en de aandeelhouder. MVO is geïntegreerd in al onze bedrijfsprocessen. Voor onze medewerkers is maatschappelijk verantwoord gedrag net zo gewoon als het verlenen van goede service. We gaan daarmee verder dan alleen het leveren van een goed product aan huis. Wij zorgen ook voor een gezond en veilig leefklimaat voor onze medewerkers en onze maatschappelijke omgeving. Zodat klanten kunnen rekenen op een goed en verantwoord product. Voor hen de normaalste zaak van de wereld en zo hoort het ook.

In dit kader hebben we 4 verschillende speerpunten waar we ons actief op richten:
1. Consument & Maatschappij
2. Leveranciers & Assortiment
3. Personeel
4. Milieu

1. Ambitieniveau en verantwoording

wehkamp.nl wil een succesvolle onderneming zijn. Daarin past een goede balans tussen de specifieke belangen van de onderneming en die van de maatschappij waarin wehkamp.nl opereert. wehkamp.nl kent haar maatschappelijke verantwoordelijkheid en gaat daarbij uit van haar basiswaarden: betrouwbaarheid, respect, integriteit en professionaliteit. wehkamp.nl rapporteert duidelijk en concreet over haar voortgang op het gebied van MVO.

2. Klanten

wehkamp.nl streeft naar een duurzame relatie met klanten. Die ontstaat door wederzijds betrouwbaar gedrag. wehkamp.nl komt haar afspraken na en vindt dat zij dat ook van haar klanten mag verwachten. wehkamp.nl staat open voor klachten en suggesties en lost problemen op. wehkamp.nl speelt in op de persoonlijke behoeftes van klanten; daartoe verzamelt zij informatie over de individuele klant. De privacy van de klant wordt daarbij beschermd.

Richtlijnen Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet
De NVVK is de belangenvereniging van gemeentelijke kredietbanken, publieke instellingen en bedrijven die mensen met schulden helpen. De NVVK komt ook op voor de belangen van mensen met schulden en schuldeisers. Wehkamp Finance heeft besloten alleen zaken te doen met instanties die zijn aangesloten bij de NVVK en gemeente-instanties. De reden hiervoor is dat al deze instanties werken volgens de gedragscode van de NVVK en wij dan verzekerd zijn van een juiste en betrouwbare werkwijze. 
Het is namelijk gebleken dat er verschillende instanties op de markt opereren die misbruik maken van de penibele financiële situatie van de klant. Volgens de richtlijnen van de NVVK is het verboden om te verdienen aan de hulpverlening aan cliënten met schulden. Wanneer een niet bij de NVVK aangesloten instantie wehkamp.nl benadert sturen wij een afwijzing aan zowel de betreffende klant als de instantie. Vervolgens informeren wij de klant over de meest gunstige manier om zijn of haar zaken af te handelen.

3. Medewerkers

MVO krijgt vorm via de mensen van wehkamp.nl. wehkamp.nl stimuleert daarom de bewustwording van haar personeel op MVO-gebied en het daarbij behorend gedrag. wehkamp.nl wil een goede werkgever zijn en biedt veilige en gezonde werkomstandigheden en concurrerende arbeidsvoorwaarden. Ook streeft wehkamp.nl naar de optimale match tussen bedrijfsdoelstellingen en persoonlijke doelstellingen van medewerkers. wehkamp.nl biedt medewerkers volop mogelijkheden voor professionele ontwikkeling.

Top Employer
wehkamp.nl is in 2014 voor de derde opeenvolgende jaar uitgeroepen tot Top Employer Nederland. Het exclusieve keurmerk wordt jaarlijks toegekend aan organisaties die zich - na onafhankelijk en objectief onderzoek - onderscheiden als koploper in HR management. wehkamp.nl is dit jaar een van de 52 organisaties die dit jaar gecertificeerd is door de Top Employers Institute. wehkamp.nl scoort in het onderzoek hoog op uitstekende arbeidsvoorwaarden. 

Beste Werkgevers
Daarnaast heeft wehkamp.nl in 2012 de 42ste plaats behaald in het onderzoek naar de Beste Werkgevers en behoorde daarmee tot de top vijftig meest populaire werkgevers van Nederland. And last but not least in juni 2013 is wehkamp.nl als hoogste nieuwe binnenkomers toegetreden tot de Ideal Employer Ranking 2013. Uit onderzoek, uitgevoerd door Universum onder ruim 10.000 Nederlandse studenten, bleek dat studenten en starters wehkamp.nl als een aantrekkelijke werkgever zien.

4. Zakenpartners

wehkamp.nl streeft naar een duurzame relatie met haar zakenpartners. wehkamp.nl verlangt van hen dat ze de wehkamp.nl kernwaarden uitstralen wanneer ze haar klanten bedienen en is daarover actief met hen in gesprek.
wehkamp.nl gaat uitsluitend relaties aan met toeleveranciers in binnen- en buitenland die zich houden aan lokale wet- en regelgeving op het gebied van arbeid en milieu. De inkoopvoorwaarden van wehkamp.nl bevatten eisen die zijn gebaseerd op ILO-normen. Samen met andere bedrijven werkt wehkamp.nl aan verbetering van arbeidsomstandigheden bij toeleveranciers die gevestigd zijn in opkomende industrielanden. 

5. Maatschappelijke omgeving

wehkamp.nl is zich bewust van haar verantwoordelijkheid als grote onderneming in de regio's waar zij gevestigd is. 

wehkamp.nl steunt het Kinderfonds en de Ronald McDonald Huizen 
Sinds 2002 ondersteunt wehkamp.nl de Ronald McDonald Huizen financieel en sponsort ook in natura in de vorm van producten uit het assortiment. Het Ronald McDonald Kinderfonds helpt zieke of gehandicapte kinderen en hun familie in Nederland. In Ronald McDonald Huizen logeren gezinnen vlak bij hun zieke kind in het ziekenhuis of revalidatiecentrum om zo dicht bij elkaar te zijn. Dankzij Ronald McDonald Vakantie en Ronald McDonald Sport kunnen zieke of gehandicapte kinderen met het hele gezin onbeperkt vakantie vieren of samen sporten.

6. Milieu

Thuiswinkelen is een distributievorm die zijn basis vindt in een goede logistieke operatie. wehkamp.nl is zich bewust van de effecten van haar activiteiten op het milieu en probeert daarin verbeteringen aan te brengen. Dat realiseert wehkamp.nl onder meer door vermindering van afval, verhogen van de efficiëntie van ons energiegebruik en vermindering van het gebruik van grondstoffen. Bovendien is wehkamp.nl aangesloten bij Nedvang (Nederland van afval naar grondstof).

Lean & Green Award
wehkamp.nl ontving in December 2012 de 'Lean and Green Award'. Deze award stimuleert bedrijven om naar een hoog duurzaamheidsniveau te streven door binnen vijf jaar hun CO2-uitstoot met minimaal 20% te reduceren en tegelijkertijd de winstgevendheid te vergroten. Het door wehkamp.nl opgestelde plan van aanpak zal zorgen voor een vermindering van 3,5 miljoen kg CO2 (37,6%). wehkamp.nl is de eerste online retailer die de 'Lean and Green Award' in ontvangst mocht nemen.

Public Relations

Public Relations bij wehkamp.nl

De afdeling PR houdt zich bij wehkamp.nl bezig met het genereren van free publicity voor wehkamp.nl, zowel online als offline. Voor informatie omtrent nieuwe of actuele ontwikkelingen, persberichten en aanvraag van beeldmateriaal: www.wehkampreporter.nl

Sponsorbeleid

wehkamp.nl steunt het Kinderfonds en de Ronald McDonald Huizen. 

wehkamp.nl heeft de focus van haar sponsorbeleid liggen op het ondersteunen van het Ronald McDonald Kinderfonds. Sinds 2002 ondersteunt wehkamp.nl de Ronald McDonald Huizen financieel en sponsort ook in natura in de vorm van producten uit het assortiment. Het Ronald McDonald Kinderfonds helpt zieke of gehandicapte kinderen en hun familie in Nederland. In Ronald McDonald Huizen logeren gezinnen vlak bij hun zieke kind in het ziekenhuis of revalidatiecentrum om zo dicht bij elkaar te zijn. Dankzij Ronald McDonald Vakantie en Ronald McDonald Sport kunnen zieke of gehandicapte kinderen met het hele gezin onbeperkt vakantie vieren of samen sporten.